Nových modelů, které automobilky v roce 2014 vypustily ze svých stájí, je opravdu celá řada. Při výběru nového auta jsme měli (a máme) z čeho vybírat. My hodíme v krátkosti zpátečku do všech segmentů a podíváme se hlavně na auta, která zákazníci očekávali nejvíce.
Renault Twingoroadster
Toto městské mini vozítko s nezvykle umístěným motorem nad zadní nápravou se snaží navázat na úspěch a oblíbenost předchozích generací. Nové Twingo je postaveno na stejném základu jako Smart Forfour.
ŠKODA Fabia III
Tuzemské želízko v ohni je už dopředu předurčeno k úspěchu a téměř jistě se stane masovou záležitostí. Řidiče láká především na svoji třídu výborným podvozkem a velkou přidanou hodnotou ve variantě kombi.
Citroën Cactus
„Kaktus“ je ze strany francouzské automobilky docela odvážný krok, a to díky trochu ulítlému, futuristickému designu. Tento městský crossover má zcela unikátní ochranné prvky karoserie zvané Airbumb, které mají auto ochránit od každodenních šrámů městské džungle. Až čas ukáže, nakolik byl tento vzhled dobrým tahem. Dost často se totiž stává, že i když chtějí zákazníci stále něco nového, někdy prostě odmítají přijmout novou, řekněme svéráznou tvář, jako se to stalo třeba u Fiatu Multipla.
VW Passat
Passat v nejnovější generaci označované jako B8 přijel v roce 2014 s výbavou a prvky, které jsou v této třídě zatím nevídané, například s automatickým couváním s vozíkem. Design se drží opět konzervativních tvarů, historie nás však poučila o tom, že přesně toto zákazník chce. Na stejné platformě se v roce 2015 představí i nová ŠKODA Superb III.
Ford Mondeo
Nové Mondeo je hlavním konkurentem Passatu. Z Ameriky, kde se prodává pod názvem Fusion, však přichází s dvouletým zpožděním. I když u nás je tento model novinkou roku 2014, má co se technologií týká přece jen už dva roky života za sebou, a tím na zbrusu nového Passata chtě nechtě ztrácí.
Volvo XC90
Po 12 letech úspěšných prodejů první generace jsme se v roce 2014 konečně dočkali modelu XC90 v novém kabátě. Nový model slibuje maximální bezpečnost. Bohužel už nejde objednat s pěti, šesti či osmiválcovým motorem, všechny benzinové i naftové varianty počítají se čtyřválcem.
Jaguar F-TYPE coupé
Na závěr se ohlédneme do luxusní třídy. Tady nás zaujal Jaguar F-TYPE Coupé, který navazuje na dříve představený roadster Jaguar F-TYPE Cabriolet. Se svými atraktivními tvary tento Brit docela solidně zatopil automobilce Porsche a zákazníky dokázal přetáhnout také od Audi TT. V nejvýkonnější variantě F-TYPE R můžete krotit osmiválec přeplňovaný kompresorem s výkonem 550 koní.
Zdroj fotek: www.citroen.cz, www.skoda-auto.cz, www.volkswagen.de, www.renault.cz, www.volvocars.com, www.jaguar.cz, www.ford.de