Domů » Aktuality » Po dálnici D1 (D47) až do července rychlostí 60 km/h

Po dálnici D1 (D47) až do července rychlostí 60 km/h

0

Jezdíte často po dálnici D1 v Ostravě a jejím okolí? Možná ji také znáte ještě pod starým označením D47. Tak tato dálnice bude kvůli zhoršujícímu se stavu částečně omezena až někdy do července tohoto roku. A to se s opravami poškozených míst začalo už na podzim. Na mnoha místech bude proto i nadále na řidiče čekat maximální rychlost 60 km/h.

Po dálnici D1 (D47) až do července rychlostí 60 km/h

Špatně postavená dálnice je drahý rozmar

S touto zprávou přišlo Ředitelství silnic a dálnic. Práce, které měly skončit se začátkem letošního roku se prodlužují a neustále se objevují nová místa, které je potřeba opravit. Stav této části dálnice D1 totiž není zrovna dvakrát stabilní. Sdružení firem pod vedením firmy Ostravské dopravní stavby muselo ŘSD za špatně odvedenou práci vrátit 368,11 mil. Kč včetně úroků. Dálnice byla chvíli po otevření reklamována, jelikož se objevilo obrovské množství vad a ukázalo se, že byl použit špatný násypový materiál. Není proto divu, že se podle některých lidí dálniční známky v České republice ani nevyplatí.

Jakým úsekům dálnice se vyhnout?

Pokud se na tomto tahu pohybujete, tak se vám mohou hodit úseky, které není radno využívat. Jsou to km 369,370 – 369,040; v km 365,550 – 362,050; v km 359,250 – 357,250 a pravý jízdní pás v km 362,050 – 364,860. Na nich dochází ke frézování asfaltu a betonu z vozovky tak, aby se dosáhlo nového povrchu vozovky. A pokud možno, tak lepšího. Vše znatelně zdržují místa, kde bylo potřeba frézovat až na podkladový štěrk. Zde je nutno položit asfaltobetonovou vrstvu znovu a kompletně ji vyztužit geomříží. V jednání je kompletní oprava dálnice, ale pro tento razantní krok ještě nebyl odhlasován.

Mosty dostaly méně oceli, než bylo zaplaceno

I přes očividné problémy své pochybení skupina zakoupená firmou Eurovia nepřipouští. Špatně bylo snad vše, co špatně být může. Nejde jen o použití nevhodných násypových materiálů, ale na několik mostech dálnice D47 bylo použito méně oceli, než bylo naplánováno a zaplaceno.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Nejnovější články