První úsekové měření v zúžené části D1
Pokud se denně pohybujete po rozkopané dálnici D1, mějte se na pozoru. Od sedmého června probíhá v úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou úsekové měření. Tentokráte se ovšem nejedná o žádný testovací provoz, ale o reálné měření.
Prozatím v jednom směru
Nový systém úsekového měření, který zde bylo nainstalováno z rozhodnutí Ředitelství silnic a dálnic prozatím funguje pouze v jednom směru a to z Brna na Prahu. Původně bylo zamýšleno měření i v opačném směru. To bylo ovšem předáno na bedra obce Šlapanice, která na tento úkol prozatím není připravena. Celá věc je ale v neustálém řešení a měření zde bude zahájeno již v červenci.
Jak měření funguje?
Úsekové měření mezi Ostrovančicemi a Kývalkou funguje na bázi detekčních kamer, vzdálených od sebe tři kilometry. Ty neměří přímo rychlost, ale čas, za který váš vůz danou vzdálenost mezi kamerami urazil. Na základě vzdálenosti a času jejího zdolání dokáže systém, stejně jako každý žák šesté třídy základní školy spočítat vaši průměrnou rychlost. Pokud vypočítaná rychlost přesáhne maximální povolenou rychlost v zúženém úseku, bude s vámi váš přestupek řešit obec, v jejímž správním území k prohřešku došlo, ve správním řízení.
První z pěti radarů v zúžení
Ředitelství silnic a dálnic umístilo radar do zúženého úseku, aby řidiče motivovalo k dodržování rychlostního limitu, který v zúžených částech dálnice mnozí řidiči ignorují a zbytečně tak vysokou rychlostí v úzkém prostoru ohrožují sebe i všechny ostatní účastníky silničního provozu.
Úsek mezi Ostrovančicemi a Kývalkou je dle vyjádření ŘSD prvním z pěti, kde budou radary instalovány. Rozhodnutí o umístění radarů padlo na základě zářijového zkušebního měření, kdy rychlostní limit překročilo téměř 30% řidičů.
foto: Wikimedia.com