Drsný Japonec ve francouzském stylu
Disponovat pořádným, chlapáckým pick-upem, je pro automobilku, působící v Jižní Americe prakticky nutností. Automobilku Renault na tamním trhu dosud zastupovala pouze upravené verze Dacie Duster s broušeným diamantem na masce chladiče. Bylo ovšem více, méně jasné, že se jedná pouze o provizorní řešení a bylo jen otázkou času, kdy Renault představí nový model. K tomu došlo před půl rokem, kdy byl světu představen koncept pick-upu na základě Nissanu Navara – Renault Alaskan.
Od konceptu k nerozeznání
Nyní byla odhalena i sériová podoba nového pick-upu, který zamíří nejprve do Jižní Ameriky, následně do Afriky a nemine ani Evropu.
Podoba produkční verze Alaskanu se od konceptu liší jen v nepatrných detailech. Tedy alespoň, co se týče přední části vozu. Zadní partie a kabina možná až příliš připomínají japonský Nissan Navara, jenž poskytl základ tomuto mladému Francouzovi.
Posádka má přednost před nákladem
Zatímco Navara je na trhu k dispozici jak v pětimístném provedení, tak i se zkrácenou kabinou pro dva cestující, Alaskan se dočká pouze větší verze kabiny, na což doplácí korba, která se musí smířit s menšími rozměry.
Široká paleta motorizací
Pod kapotou se může nacházet jeden z několika různých motorů. Zážehové motory zastupuje čtyřválec o objemu 2,5 litru a výkonem 118 kW nebo 140 kW. Paleta motorů obsahuje i diesel 2,3 dCi, rovněž ve dvou výkonových variantách, stejných jako u jeho benzínového protějšku. Dále je možné zvolit si i turbodiesely 2,5 litru, rovněž ve dvou a zcela identických výkonových variantách. Motory budou své výkony přenášet na kola pomocí manuální šestistupňové převodovky nebo sedmistupňového automatu. V případě terénního pick-upu je samozřejmé, že vůz disponuje připojitelným pohonem všech kol, Renault ale uvádí, že počítá i s výrobou verze, čistě s pohonem zadních kol.
Interiér Navary s novým volantem
Interiér vozu je, krom loga Renaultu a jiného volantu, prakticky identický s tím, který známe z Nissanu Navara.