Srovnání
🕓 2 min

Srovnání: Škoda Kodiaq vs. Audi Q7

Může konkurovat „škodovka“ „audině“?

Velkolepá novinka z Mladé Boleslavi, s názvem Kodiaq je žhavým tématem motoristických novinářů již několik měsíců. Doba, kdy Kodiaq vtrhne na český i evropský trh se kvapem blíží. V našem nedávném článku jsme pro vás srovnali českého Kodiaqa s jeho asijskou konkurencí. Nyní se podíváme blíže na konkurenta Škody ze sousedního Německa. Tím je Audi Q7. Velká „audina“ je sice na automobilovém trhu již zaběhnutým hráčem se silnou pozicí na trhua přeci jen míří na jiné zákazníky. Přesto může dojít k zajímavému souboji mezi touto stálicí a novicem z Čech. Proč? To si nyní povíme.

 

 

Design

 

 

Po stránce designu je podobnost mezi oběma modely naprosto evidentní. Zde je jednoduše nezapře příslušnost k jednomu koncernu. Tato podobnost je nejvíce patrná při pohledu na boční siluetu obou vozů. Jemně se svažující záď, vystouplé boky, decentní spoiler, agresivní pohled a výrazné boční prolisy na linií klik. To vše jsou prvky, které jsou pro oba vozy shodné. Každý si ale udržuje vlastní přístup, v závislosti na designovém jazyku dané automobilky. I v tak podobných designech tedy vidíme výrazné rozdíly jako hranaté podběhu nebo dvojité světlomety v případě Kodiaqu.

 

 

Interiér

 

 

Ačkoli si v interiéru drží oba soupeři své typické designové prvky, i zde nalezneme shody. Tou nejvýraznější je fakt, že k oběma vozům je možno objednat si třetí řadu sedadel ukrytých v podlaze zavazadelníku. Hodnocení designu interiéru je stejně jako u exteriéru především otázkou osobního vkusu a preferencí. Při pohledu na oba interiéry vozů je ovšem více méně jasné, kdo tento souboj vyhraje. Zde se jednoduše projevuje fakt, že Audi Q7 míří na skutečně movité zákazníky, zatímco Kodiaq se snaží zaujmout mnohem širší část populace.

 

 

Cena

Jak bylo již řečeno výše, Kodiaq i Q7 míří na odlišené zákazníky. Přesto očekáváme jejich vzájemný souboj. I když cena základní verze Kodiaqu startuje na 677 900 Kč, cena vrcholně vybaveného Kodiaqu s dvoulitrovým turbodeiselem, pohonem všech kol a automatickou převodovkou se dovede vyšplhat vysoko přes jeden milion korun.

 

Foto: Youtube.com, Škoda, Audi

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *