Má systém Autopilot fatální nedostatky?
Na světě nenaleznete mnoho majitelů automobilu Tesla Model S, kteří by se svými elektromobily nebyli spokojení. Jedna americká majitelka Modelu S se ovšem nedávno rozhodla tuto automobilku zažalovat za její údajné pochybení.
Šestadvacátého dubna prožila Arianna Simpson autonehodu, kterou dle jejího názoru Tesly systém, Autopilot. Systém samočinného řízení údajně není dobře propojený se systémem nouzového brzdění. Následkem této chyby, automobil, ve kterém se pohybovala Arianna Simson narazil do zadní část vředu jedoucího vozidla, které nečekaně zpomalilo, rychlostí 40 mil v hodině (65 km/h). Naštěstí při nehodě nebyl nikdo zraněn.
Protiútok Tesly: „Chyba je na straně řidičky.“
Na svou obranu se automobilka Tesla nechala slyšet, že dle dat zjištěných z vozu Simpsonové byl systém nouzového brzdění od systému autonomního řízní odpojen těsně, před zahájením jízdy.
Zdaleka se nejedná o první podobný případ. Dle vyjádření Tesly zákazníci stále nevědí jak s autonomními vozy nakládat, což j právě nejčastější důvod vniku dopravních nehod autonomních vozidel.
Nejlepší, přesto stále nespolehlivý
Ačkoli je systém Autopilot, vyvinutý Teslou, jistě nejpokročilejším systémem svého druhu, stále si automobilka nedovolí vzít chování vozu na svou zodpovědnost a stále tak platí, že za pohyb vozu je odpovědný člověk, sedící za jeho volantem.