Test ojetiny: Dacia Lodgy 1.6 – Obří Felicie se srdcem z Renaultu
Dnes se mrkneme na ojetinu Dacia Lodgy, která si získala mnoho srdcích českých rodin a chalupářů. Jedná se o levný velkoprostorový vůz, který má i přes šetření stále co nabídnout. Naše testovaná Dacia je z roku 2014, má v sobě spolehlivý atmosférický motor 1.6 s výkonem 60 kW, označení motoru je K7M.
Zobrazit
Proč koupit ojetou Dacii Lodgy?
Většinou jsou zákazníci Dacie lidé, kteří očekávají více funkčnosti za málo peněz. Lodgy je především oblíbená díky prostoru, kdy v porovnání například s konkurencí od koncernu je cenově mnohem níž a nabídne ojetinu mnohem mladšího vydání s nižším nájezdem kilometrů než konkurence. Jedná se tedy o poměrně velký rodinný vůz s možností sedmi míst k sezení, levným servisem a velmi dobrou prostupností terénem díky světlé výšce. Navíc je díky absenci některé výbavy velmi jednoduchá na ovládání.
Cenovka
Jak zaznělo výše cena je u Dacie alfa omega, i když díky oblíbenosti její cena také narůstá, ale stále je v docela dobrých mezích. Ceny Lodgy startují na 90 000 Kč a postupují až na 350 000 Kč. Už od 150 000 Kč lze nalézt velice pěkné vozy a kolem 220 000 Kč seženete vozy s výborným motorem 1.3 TCE.
Jednoduchost
Lodgy je zkrátka jednoduchá. Podvozkové díly jsou bytelné, jednoduše řešené, avšak velmi funkční. Strohý interiér nenabízí příliš slabin k závadě. Většina motorů je notoricky známá od Renaultu, či například Nissanu, kde slouží dekádu let.
Prostor
Vnitřní prostor je úchvatný. Kabina je velmi vzdušná a nabízí velkou variabilitu se slušnou možností odkládacích ploch. Kufr je krabicový a pojme mnoho zavazadel (nebo cestujících při 7 místné verzi). Navíc je to plnohodnotné 7 místné vozidlo, kdy opravdu nabídne plnohodnotná sedadla pro všechny pasažéry. Využitelnost díky tvaru kabiny je téměř maximální a Lodgy jde velmi dobře použít i jako menší dodávka po vyjmutí sedadel. Díky světlé výšce se do ní velmi dobře nastupuje.
Levný servis
Servis na Lodgy je doslova za hubičku. Ceny podvozkových dílů například oproti Octavii jsou mnohdy o 50 % levnější při stejné kvalitě. Navíc jsou opravy velmi jednoduché a většina servisů si s nimi hravě poradí. Cenově vcelku dostupný je i sám autorizovaný servis od Renault, který patří mezi ty přívětivější.
Myslí na rodiny s dětmi
Lodgy je rodinný vůz, proto mají zadní sedadla v druhé řadě 3 úchyty pro Isofix a vejdou se do nich 3 dětské sedačky. Kufr je schopný v 5 ti místném uspořádání spolknout kočár bez jeho skládání, kdy stačí pouze sklopit rukojeť. Díky vyššímu posedu děti mají dobrý výhled z vozu.
Mým snem bylo psát články o autech, testovat je a taky se v nich vrtat. Mám rád auta s duší i historií a je mi jedno zda mají 10 nebo 500 koní. Píši pro vás návody na opravy, zkušenosti, recenze vozů, a také o různé problematice okolo vozů.