Aktuality
🕓 2 min

Toyota Mirai míří do Evropy

Oslní nás parametry i designem

Spojené státy se již dočkaly, stejně tak jako Asie. Nyní přichází řada i na Evropu. I my se nyní budeme moci vozit ve vlastní Toyotě Mirai, vozidle na vodíkový pohon s opravdu zajímavým designem.

Toyota-Mirai_2016_800x600_wallpaper_02

Toyota vypustila zprávu o tom, že do Evropy vypouští svého koně, který využívá vodíkového pohonu. Co se technických údajů, měla by bát totožná s americkou verzí s volantem na levé straně a dalšími zásadními prvky. Pokud se přeci jen nějaké rozdíly najdou, budou se týkat především drobných odchylek v přepočtech.

Toyota-Mirai_2016_800x600_wallpaper_05

Vysoká cena, žádný luxus

Velké změny se však odehrály v designu a to zejména v designu interiéru. Vůz, který stojí přes 1,4 milionů korun by měl poskytovat svému majiteli dostatečný komfort a odpovídající materiálové zpracování. Za adekvátní se však to, co nám Mirai v předchozích verzích pro neevropské trhy nabídla, označit zcela jistě nedá. Levné plasty s prapodivnými odlesky a kabina, která působí, jak vstup do černé jeskyně určitě nebyla tím, co by zákazníka oslovilo.

Toyota-Mirai_2016_800x600_wallpaper_06
Zdá se však, že evropská verze si vzala předešlé výtky směřující k interiéru opravdu k srdci a celá kabina se přeměnila. Nevzhledný interiér vystřídala kombinace bílé s černou, zpracování a kvalita interiérů šla taktéž jednoznačně nahoru a celkový vzhled interiéru a dojem z něj je oproti předchozí variantě něco zcela nového a jednoznačně lepšího.

Toyota-Mirai_2016_800x600_wallpaper_07

Hnací ústrojí

O pohon vozu se bude starat vpředu umístěný elektromotor disponující výkonem 114 kW. To tomuto automobilu zajišťuje zrychlení z nuly na 100 za 9,6 sekundy s maximální možnou rychlostí 178 km/h. Toyota překvapivě neuvádí hmotnost automobilu, ani objem nádrže na vodík. Napříč tomu však slibuje možný dojezd až 483 kilometrů, když předešle odhady a přání hovořili o 700 kilometrech. Stejně jako u předchozích verzí bude možno i tu evropskou nastavovat do režimů, Eco, Power a Br. První dva z nich mají jasné úkoly, buď snižovat spotřebu či zvyšovat výkon. Poslední Br má za úkol maximalizaci rekuperace.

foto: netcarshow.com

Picture of Marek Hervíř

Marek Hervíř

Nadšenec do všeho, co jen trochu smrdí benzínem. Zároveň také spoluzakladatel magazínu Autotrip.cz. Nejvíce ho baví auta, "se kterými si člověk může více hrát a cítí odezvu při každém manévru". Nejčastěji pro vás Marek připravuje různé návody, postupy a informační články.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *