Domů » Aktuality » V Německu už jezdí elektrický autobus

int(0) string(461) "

Elektropohon je dnes velkým trendem. Automobilky do něj investují miliardy a my se někdy ani nestíháme divit. Výjimkou není ani německý Mercedes-Benz. Ten dokonce započal výrobu prvního elektřinou poháněného autobusu. Nazývá se eCitaro. První kus již dokonce slouží u Hamburger Hochbahn AG.

"

V Německu už jezdí elektrický autobus

0
V Německu už jezdí elektrický autobus

Elektropohon je dnes velkým trendem. Automobilky do něj investují miliardy a my se někdy ani nestíháme divit. Výjimkou není ani německý Mercedes-Benz. Ten dokonce započal výrobu prvního elektřinou poháněného autobusu. Nazývá se eCitaro. První kus již dokonce slouží u Hamburger Hochbahn AG.

Oznámen byl před rokem

Zpráva o elektrickém autobusu přišla v roce 2017. Mercedes v ní potvrdil, že během roku začne vyrábět autobus řady Citaro, jež budou disponovat čistě elektrickým pohonným systémem. V létě 2018 se nám tak poprvé oficiálně předvedena řada eCitaro. Na živo jsme ji mohli spatřit na veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru s názvem IAA.

Zelenější budoucnost

Hamburger Hochbahn AG se stala úplně prvním dopravcem, jež používá na klasických linkách elektrický autobus eCitaro. Aktuálně se tam tedy prohání pouze jeden, ale v blízké budoucnosti by jich mělo být až 20. Co to znamená v celkovém měřítku? Musíte vzít v potaz, že tato dopravní společnost disponuje flotilou 1000 autobusů, jež obsluhují celkem 11 linek. To by se mělo do roku 2020 velice rychle změnit. Podle plánu by se měly doplňovat pouze vozidla, jež neprodukují výfukové plyny.

Co ho pohání?

Řekněme si ale něco více k onomu autobusu. Dle informací dodaných automobilkou Mercedes-Benz disponuje zadní portálovou nápravou, již pohání dva elektromotory. Každý z nich má výkon 125 kW a točivý moment 485 N.m. Dohromady to tedy máme 250 kW, což je po převedení celkem 335 koňských sil.

Dostatek elektřiny těmto autobusům budou dodávat lithium-iontové baterie s kapacitou až 243 kWh. Díky modulární konstrukci by měla být navýšena jejich kapacita, což by se pozitivně projevilo na maximálním dojezdu. Jeho nabíjení bude možné díky konektoru Combo 2. V řešení je dokonce i pantograf umístěný na střeše vozidla, ale jeho implementace by závisela na poptávce.

Previous article Musí mít vozík povinné ručení?
Next article Jak zima ničí vaše auto?
Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

Přidat komentář

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Dopravní předpisy a pravidla ve Velké Británii

Dopravní předpisy a pravidla ve Velké Británii

0
Řízení ve Velké Británii může být pěkná výzva, a nejen kvůli tomu, že se zde jezdí vlevo. Ve velkých městech na vás čekají nejen...