Aktuality
🕓 2 min

Volkswagen se loučí se sloganem „Das Auto“

„Das Auto“ je příliš sebevědomé

Celý podzim se v automobilovém světě nesl ve znamení aféry Dieselgate. Již od odhalení tohoto provinění bylo jasné, že se německý Volkswagen z problémů jen tak nedostane.

Tím máme na mysli zejména to, jak je nyní celý Volkswagen vnímán v očích zákazníků. Vedení automobilky se proto rozhodlo pro velmi razantní krok.

Na nedávné, přísně utajované, schůzce dvou tisíc nejvyšších manažerů celého koncernu padlo velice překvapivé rozhodnutí. Slogan „Volkswagen – Das Auto„, který k automobilce patří od roku 2007 bude v budoucnu nahrazen, pouhým „Volkswagen„.

Volkswagen si sype popel na hlavu

A důvod pro takový krok? Dle vedení koncernu Volkswagen, působí slovní spojení „Das Auto“ příliš domýšlivě a sebevědomě. Čili přesně opačně, než jak se automobilka snaží působit. Ta si totiž na veřejnosti, ve vztahu k aféře Dieselgate, sype popel na hlavu jak je to jen možné a snaží se projevit nad celým problémem obrovskou lítost.

Jak dokáže Volkswagen zaplatit obrovskou pokutu?

Automobilka bude ale muset na konečné vyřešení všech problémů vynaložit více prostředků než jen lítost. Pomalu se totiž začínají hromadit odhady na výši pokuty, která bude skutečně astronomická. A dokonce i takový podnik jako je Volkswagen musí přiznat, že na zaplacení všech pokut a na uvedení všech vozů s upraveným motorem do adekvátního stavu, zkrátka nebude mít dostatečné finanční prostředky.

Existuje tak velice reálná možnost, že bude Volkswagen donucen k prodeji jedné ze značek svého portfolia. Logicky si nedovolí vzdát se žádné automobilky, která chrlí velké, množství aut. Nejčastěji se tak hovoří o prodeji značek Bentley a Lamborghini.

To by ale nebylo jediné úsporné opatření, které VW čeká. V příštích letech tak jistě zaznamenáme pokles výroby nových modelů celého koncernu včetně výbavových verzí. Omezen bude rovněž vývoj nových technologií. Bude tak velice zajímavé sledovat postoj konkurenčních skupin, které se budou rozhodně snažit trablů, ve kterých se VW ocitl využít.

Foto: independent.co.uk

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *