Domů » Historie » Výběr 4 luxusních veteránů, které můžete vlastnit
🕓 3 min

Výběr 4 luxusních veteránů, které můžete vlastnit

Pokud již vášnivým sběratelem veteránu jste, nebo o pořízení nějakého letitého skvostu uvažujete, ať už jako o zajímavé investici, či jste rozhodnuti vlastním umem a trpělivostí stvořit z vraku pojízdného krasavce, neměl by Vás minout specializovaný server www.rajvetranu.cz. Naleznete zde dva tisíce nabídkových inzerátů automobilů, motocyklů, starší vojenské techniky, a kupříkladu i klenotů z přelomu 19. a 20.století. Pojďme se podívat na TOP 4 automobilových legend, které jsou aktuálně na tomto serveru nabízeny.

Ferrari 275 GTS

Exklusivní a nejdražší položkou na serveru je Ferrari 275 GTS. Tento model byl poprvé představen na autosalonu v Paříži v roce 1964 po boku kupé sourozence 275 GTB, jako důstojný, rychlý a zároveň pohodlný nástupce ikonického Ferrari 250. Model GTS měl otevřenou střechu a od GTB se lišil i předními světlomety. Byl navržen primárně pro americký trh. Jeho výjimečnost podtrhuje i to, že bylo vyrobeno pouhých 200 kusů (z toho 14 s volantem vpravo). Zatím nejdražší Ferrari 275 GTS se vydražilo v aukční síni Sotheby´s v roce 2015 za $ 2.365.000.


Mercedes-Benz 300 SLS

Další legenda a opět dvousedadlový sportovní vůz. Ikona precizního německého inženýrství 50. Let minulého století – Mercedes 300 SL. Toto kupé se proslavilo dveřmi, které se otevíraly jako křídla racka. Dalším přínosem byl motor s mechanickým vstřikováním namísto tradičních karburátorů a propracovaným designem, který zahrnoval velmi lehkou konstrukci (1295 kg). Podle výrobce SL 300 mohl dosáhnout rychlosti až 235 km/hod. a zrychlení z 0 na 100 km/hod. za 9,3 sekundy. Dva roadstery 300 SLS  bylo zkonstruovány jako odlehčená varianta (část dílů karoserie bylo z hliníku) sériového vozu 300 SL a se zvýšeným výkonem přímo pro americké mistrovství sportovních vozů v roce 1957, kde závodník  Paul O'Shea na tomto voze ve své kategorii s přehledem zvítězil. Jak kompletní a obdobná renovace dopadla na přelomu tohoto století a nakolik tento klenot může být Váš je možno vidět zde:


BMW M1 Procar M.ANDRETTI

Tyto dnes již klasické supersporty proslavil slavný seriál Procar BMW M1 Championship, který si získal obrovskou popularitu a kultovní status mezi fanoušky po celém světě, byť se pořádal pouze v sezónách 1979 a 1980, kde piloti formule 1 závodili na identických vozech BMW M1, které speciálně pro závody upravovala firma Procar. Jeden takovýto unikátní rychlík je k mání zde:  

Ferrari F40

Jak prohlásil tehdy již téměř 90letý Enzo Ferrariho v roce 1987, kdy F40 při oslavě čtyřicátého výročí vzniku automobilky sám světu představil, že si přál vyrobit vůz na památku slavných časů Le Mans, kdy jste mohli s jedním autem jezdit i po silnicích, i s ním závodit. Nikdo nepochybuje, že se mu to bezezbytku podařilo a jeden takový skvost z celkem z 1311 vyrobených je na prodej zde:

Zařazeno v:
Historie
Picture of Marek Hervíř

Marek Hervíř

Nadšenec do všeho, co jen trochu smrdí benzínem. Zároveň také spoluzakladatel magazínu Autotrip.cz. Nejvíce ho baví auta, "se kterými si člověk může více hrát a cítí odezvu při každém manévru". Nejčastěji pro vás Marek připravuje různé návody, postupy a informační články.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *