BMW i8 se dočká vyššího výkonu a dojezdu, známe podrobnosti
Doby, kdy elektromobily a hybridy platily za nudné škatule bez sebemenšího náznaku sportovních ambic, jsou již dávno pryč. Moderní hybridy a elektromobily se dokáží hravě vyrovnat kdejakému supersportu se spalovacím motorem. Jedním z těch nejopěvovanějších hybridních sporťáků je BMW i8. Ačkoli byl tento vůz představen teprve v roce 2014, bavorská automobilka již nyní usilovně pracuje na jeho nové generaci a my známe podrobnosti.
Další dva motory navíc
Současná generace BMW i8 je poháněna vzadu umístěným tříválcovým motorem o objemu 1,5 litru, který spolupracuje s elektromotorem uloženým na přední nápravě. Toto kombo produkuje kombinovaný výkon 360 koňských sil. Celkový dojezd s plně natankovanou palivovou nádrží a plně nabitými bateriemi se pohybuje kolem 600 km. Dojezd čistě na elektrickou energii činí 37 km. Od počátku bylo jasné, že nová generace tyto hodnoty překoná. Nyní se ale ukazuje, že tyto hodnoty budou překonány o více, než se původně myslelo. BMW plánuje do nové i8 vložit namísto jednoho, hned tři elektromotory a nové baterie s o mnoho vyšší energetickou kapacitou. Dle dostupných informací by měl dojezd, čistě na elektrickou energii, činit více než 480 km. Ještě působivější je ale nárůst výkonu. Trojice elektromotorů a tříválcový spalovací motor dokáží společně generovat 750 koňských sil. Spalovací motor bude společně s jedním elektromotorem uložený vzadu a dvojice zbývajících elektromotorů bude uložena na přední nápravě. To tedy znamená, že nová generace i8 bude disponovat důmyslným systémem pohonu všech kol, včetně nového systému vektorování točivého momentu. Rovněž se můžeme těšit na systém řízení všech kol, který je u moderních sportovních vozů více než trendy.
Čekání zkrátí facelift
Nové generace BMW i8 bychom se měli dočkat v roce 2022. Do té doby, konkrétně v roce 2017, ale na trh dorazí i facelift současné generace, který přinese nárůst výkonu ze současných 360 na 420 koňských sil.
Foto: Wikipedia.com