Premiéra nového Santa Fe proběhla samozřejmě na ženevském autosalonu. První vlaštovky ohledně tohoto SUV ale kolují po internetu již déle. Obrovská změna proběhla na designu. Hyundai se snažil oprostit od zažitého vzhledu, jimiž jejich vozy disponovaly.
Nový design pro vozy Hyundai
Obrovské rozdíly poznáme hned na přední straně. Hlavně světlomety prošly kompletní změnou. Jsou rozdělené a zamračené. Maska chladiče se nese v duchu moderních vozů Hyundai. Je tak pěti-úhelníková a disponuje zajímavým designem. Podobné zajímavé designové prvky pokračují po bocích až na zadní stranu.
Moderní pocit sálá i z interiéru. Dvojité vyklenutí a volně stojící displej. To jsou vlastnosti, se kterými se budeme setkávat častěji a častěji. Přístrojový štít je zcela digitální a rychloměr se nachází uprostřed. Zbytek přístrojové desky je v kůži, jež je doplněna líbivým designem na dveřích.
Dotyková obrazovka i tlačítka
Samotný infotainment vám dovolí dokonale se vyřádit. Má dotykovou plochu doplněnou o množství tlačítek. Ty jsou strategicky rozmístěné kolem. Jak prakticky, tak to ukáže jen čas a používání. Tlačítky a točítky se ovládá i klimatizace.
První řada disponuje dostačujícím prostorem i pro vyšší jedince. Druhá řada by měla být pohodlnější v následujícím roce, neboť automobilka slibuje zvětšení rozvoru.
Diesel nebo benzín. Záleží na vás
Na výběr bude v benzínu i v naftě. Předchozí motorizace v podobě čtyřválce 2, GDI ustupuje a na její místo přichází přeplňovaný dvoulitr s výkonem 173 kW a 353 N.m. Specifikace dvoulitrového dieselu bude znamenat 136 kW a 402 N.m. Doplněn bude i rozšířenou 2,2 CRDi. Nově bude možné Santa Fe mít s pohonem všech kol a osmistupňovou převodovkou. Nebudou chybět ani bezpečnostní asistenty, adaptivní tempomat a systém, který vás upozorní při otevírání dveří proti jinému autu.
Foto: AutoExpress.com