Hyundai i20 patří mezi přímou konkurenci Škody Fabia. Její novou zbraní je teď čerstvý a moderní vzhled. Mnoho změn se odehrálo také v interiéru. A většina z nich má za úkol zvýšit pohodlí a doplnit množství moderních technologií, které předchozí verze postrádala. Tak se podívejme, co se změnilo.
Vše prošlo modernizací
Nová i20 se bude nabízet i nadále v několika verzích. První z nich je praktický pětidveřový hatchback, k němuž se se přidá i zvýšená oplastovaná verze Active. Budou disponovat pro Hyundai novou přední mřížkou, jež je nazývána jako kaskádovitá. Přidaly se také rozdílné nárazníky, mlhovky a linie karoserie. Velkou revolucí prošly také světlomety. Celkově jsou menší a mají rozdílný tvar. Registrační značka bude neobvykle upevněna na pátých dveřích. V rodince i20 bude i třídveřové Coupe. Jeho vzhled zatím neznáme.
Nejvíce síly dává tříválec
Základní volba motorizace je tříválec 1.0 T-GDI. Ten bude produkovat 100 nebo 120 koní. Bude vybaven i filtrem pevných částic. Volba se čtyřválcem 1,2 litru bude paradoxně slabší. Výkon bude 84 koní. Verze 1,4 litru bude znamenat 100 koní a bude se dávat do verze Active. Převodovky se budou lišit podle motorizace. Nejslabší 1,2 litr bude mít pětistupňovou manuální. Verze s 88 kW už bude mít manuál šestistupňový. Přeplňovaný tříválec bude nově spojen s automatem DSG se sedmi stupni.
Kokpit 21. století
S pomocníky řízení se roztrhl pytel. Začněme těmi elektronickými. Asistent jízdy v pruhu, rozpoznávání únavy řidiče, automatické brzdění před překážkou i přepínání mezi dálkovými a tlumenými světly. Uvnitř jsou celkem čtyři audio/informační systémy. Nepřehlédnutelný je sedmipalcový displej, jež podporuje telefony Apple i Android. Telefony je dále možné nabíjet z konektoru ve středové konzoli.
Foto: Netcarshow.com