DPF filtr – drahá zbytečnost nebo zachránce životů?

0
11616

Horké téma posledních dní

Filtry pevných částic ve výfukových systémech automobil, poháněných dieselovými agregáty, se stávají čím dál více diskutovanějším tématem. To především s faktem, že první generace těchto filtrů, které byly zákonem zavedeny v roce 2004, se blíží ke konci svého životního cyklu a je třeba je nahradit. To bohužel mnozí řidiči nedělají, což může mít fatální důsledky pro kvalitu našich životů.

 

3,7 milionu mrtvých každý rok

Dieselové motory produkují až třikrát více škodlivin než jejich srovnatelně silné benzínové alternativy. Proto je těmto agregátům přisuzována většina polétavého prachu v ovzduší velkých měst. Odhaduje se, že každoročně zemře po celém roce 3,7 milionu lidí na nemoci, způsobené vdechováním těchto škodlivin, v České republice to činí více než 12 tisíc mrtvých každý rok a průměrně je v důsledku vdechování polétavého prachu vypouštěného spalovacími motory zkrácen život obyvatel velkých měst o jeden celý rok.

 

DPF filtr jako opomíjená nutnost

Právě tyto nebezpečné částice má za úkol vychytávat DPF filtr. Bohužel podle průzkumů Ústředního auto moto klubu jezdí po našich silnicích více než jeden milion automobilů s poškozeným, nefunkčním nebo zcela nepřítomným DPF filtrem.

 

 

Nesedněte podvodníkům na lep

V souvislosti s tímto problémem by si měl každý z nás sáhnout do svědomí a nechat si v renovovaném servisu zkontrolovat funkci svého filtru pevných částic. V souvislosti s tím je třeba mít na paměti, že přenechání opravy DPF filtru do rukou pochybných společností, nabízející  výměnu DPF filtru za cenu nižší než 10 000 korun je velký risk. Nejen, že tento filtr pravděpodobně nebude fungovat tak jak má a vy se vystavujete nebezpečí problémům projít technickou kontrolou a kontrolou měření emisí, ale neodborný zásah do vašeho vozu může mít neblahý vliv i na kondici vašeho motoru.

 

Umíte správně sedět za volantem?

 

Foto: Wikipedia.cz

 
Sdílejte
Předchozí článekPojištěnínapokuty.cz a MikeJePan, je vše tak růžové?
Další článekSrovnání: Škoda Koidaq vs. Audi Q7
Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here