Škoda získala homologaci od FIA pro svojí Fabii R5
Automobilka Škoda získala po patnácti měsících intenzivní vývojářské práce na novém projektu od Mezinárodní automobilové federace (FIA) homologaci na nový soutěžní vůz Škoda Fabia R5 a může vyrazit na start soutěží.
Nový rallyový speciál R5 je nástupcem Škody Fabia S2000, jež je nejúspěšnějším soutěžním továrním autem – za šest let její piloti dokázali získat celkem padesát národních i mezinárodních titulů. V loňském roce Esapekka Lappi jako třetí tovární jezdec po sobě získal titul Mistra Evropy a Jan Kopecký se stal vítězem asijsko-pacifického mistrovství.
Škoda Fabia R5 vychází z nejnovějšího modelu sériového vozu škoda Fabia a byla vytvořena na míru nové třídě R5, která má přesně stanovená pravidla.
Fabia R5 má na rozdíl od dvoulitrového atmosférického motoru Fabie S2000 povinný turbomotor o objemu 1,6 litru. Bude mít také pohon všech kol, sekvenční pětistupňovou převodovku s mechanickým předním a zadním diferenciálem a vzpěry McPherson. Hmotnost vozu je dle předpisů minimálně 1230 kg a maximální šířka vozu je 1820 mm. Na vývoji nového vozu se podíleli i vybraní špičkoví piloti vozů značky Škoda.
Škoda Fabia R5 se brzy ukáže na Rallye Šumava
Homologaci předcházel náročný, z několika částí se skládající proces, jehož součástí byla úzká spolupráce s FIA. Nová Fabia R5 do okamžiku homologace najezdila celkem asi 10 000 testovacích kilometrů na nejrůznějším povrchu v nejrůznějších zemích – testovalo se kromě České republiky i v Německu, Itálii, Rakousku, Francii, Řecku, Španělsku a Finsku. Škoda Fabia R5 všechny testy, ať už probíhaly ve slunečném počasí či v mrazivé zimě, absolvovala úspěšně, a my se tak můžeme těšit na její výkony v mnoha světových soutěžích – protože o tenhle vůz je už teď velký zájem. Jeho největšími soupeři budou na závodních tratích například vozy Ford Fiesta R5 nebo Peugeot 208 R5, tak Fabii držme palce už na Rallye Šumava.
Foto: Facebook – ŠKODA Česká republika