Dnes zabrouzdáme mezi ojetiny s budgetem do 100 000 Kč a zkusíme si nastínit pár možných variant, které lze za tuto částku sehnat.
Obsah Zobrazit
Malé vozy
V této kategorii jsou malé vozy spíše městského charakteru pro lidi, kteří nevozí větší náklady, nebo neřeší převážení více dětí.
Škoda Citigo 1.0 MPI
Citigo je skvělá ojetina, kterou pořídíme vcelku málo jetou a s dobrým datem uvedení na trh. Náklady na opravy jsou většinou v řádu stokorun za spotřební věci. Dokážete ji sehnat jak ve třídveřové, tak pětidveřové variantě. Motory jsou nenáročné, nepatří sice mezi hltače dálničních kilometrů, ale na jízdu po městě a příměstském okolí je však naprosto ideální. Karoserie je vcelku povedená a zatím je mnoho kusů, které nevyžadují speciální ošetření. Pozor si dejte na vozy, které například sloužili pro rozvoz zboží, nebo potravin. Spotřeba Citigo je nízká a dá se sní jezdit i kolem 5l/100 km. Výkon motoru je 44 kW a povinné ručení bude také přívětivé. Ideální vůz pro začátečníky.
Dacia Sandero
Dacii zmiňuji pro lidi, kteří by rádi za své peníze dostali co nejméně jetý a „poměrně“ nový vůz. V naší cenovce lze dohledat kousky s rokem výroby 2015, ale také i 2018. To dělá z Dacie poměrně dobrou volbu rozumu. Dá se sehnat s motory 1.0 SCE (někdy udávaná, jako MPI) – 54 kW, 1.2i 54 kW (zde je možná nalézt i verze LPG), nebo také 0.9 TCE 66 kW, která z trojlístku pojede nejlépe, však bude možná o něco více jetá. Všechny tyto motorizace jsou poměrně spolehlivé a dají se s klidem doporučit. Je vždy třeba dbát dřívějších výměn oleje (kvůli menší olejové náplni) a motory budou sloužit spolehlivě. Interiér není, tak dobře zpracován, jako u Citigo a je třeba brát v potaz, že kupujeme Dacii. Spotřeba se zde u všech motorizací pohybuje kolem 6l/100 km. Dostaneme solidní zavazadelník (na danou velikost vozu) a možnost umístit, až 3 dětské sedačky na zadní lavici, sice velmi těsně, ale dáte je tam.
Ford Fiesta 6. generace
Fiesta se s roky trošku zvětšila a nyní se z ní stala velmi dobrá ojetina, o proti její předchůdkyni se naladila na vlnu nového dizajnu, tak trochu Aston Martin. Za naše peníze můžeme opět nalézt vozy okolo roku výroby 2013. To znamená, že můžeme vybírat mezi 6. generací tohoto vozu. Základ tvoří spolehlivý atmosférický motor 1.25 l o výkonu 60 kW. Tohle vozítko je povedené a z našeho třílístku má za mne nejlepší jízdní projev, vlastnosti a vlastně i dizajn. Pozor si, ale dejte u nájezdů okolo 150 000 km, kdy je třeba ručně seřídit zdvihátka ventilů. Zajímavou variantou, však může být i motor 1.0 Ecoboost, který je spolehlivým agregátem, ale trochu ho trápí usazování karbonu. Karoserie vozu je dobře ošetřená vůči korozi, interiér je dobře zpracován a ani po letech nevykazuje větší opotřebení. Spotřeba vozu bude opět kolem 6l/100 km a náhradní díly jsou dostupné za příznivé ceny i kufr Fiesty dokáže spolknout nějaké to zavazadlo.
Mým snem bylo psát články o autech, testovat je a taky se v nich vrtat. Mám rád auta s duší i historií a je mi jedno zda mají 10 nebo 500 koní. Píši pro vás návody na opravy, zkušenosti, recenze vozů, a také o různé problematice okolo vozů.