Druhá generace modelu Hyundai i20 přinesla oproti předchůdci prostorový benefit a hodnotnější materiály v interiéru. Všeobecný dojem ze zpracování vozu je rovněž vysoký, při konstruování se myslelo na detaily.
Zobrazit
Autor článku osobně vlastnil vozy dvou prvních generací Hyundai i20 a má s nimi najeto desítky tisíc kilometrů. Ta druhá, interně označovaná GB, se vyráběla mezi roky 2014 až 2020. Ve srovnání s předchozím modelem, interně označeným PB, přinesla modernější a evropsky inspirovaný design s ostřejšími liniemi, dynamičtějšími prvky a celkově elegantnějším vzhledem. Největším designovým prvkem automobilu je zřejmě černým plastovým panelem obložený C sloupek.
V crash testu nezávislé organizace Euro NCAP získal i20 v roce 2015 čtyři hvězdy z pěti možných.
Posun v kvalitě
Oproti první generaci je znát velký kvalitativní posun, zejména v interiéru. Přístrojová deska dostala v horní části měkčené plasty, jednotlivé ovladače se vyznačují exaktním chodem, dveře se zavírají za doprovodu decentního tlumeného zvuku, za který se nemusí stydět ani vozy střední třídy. V interiéru se u mého vozu ani po zhruba stech tisících km neozývaly žádné pazvuky a materiálové opotřebení bylo na minimální úrovni.
Při běžných cestovních rychlostech neruší žádné aerodynamické šumy ani valivý hluk od kol. Interiér je dobře odhlučněn a je zpracován s mimořádnou pečlivostí svých tvůrců.
Přístrojová deska je podsvícena modrou barvou, což nemusí vyhovovat každému. Panel rádia ovšem jde, stejně jako v první generaci, speciálním tlačítkem zhasnout. V dolní části středového tunelu se nachází dvojice 12 V zásuvek a audio vstupy USB a AUX. I v základní verzi se na volantu nacházejí tlačítka pro ovládání audia a přepínání výstupů palubního počítače.
Auta mám rád od malička, od angličáků jsem se ale postupně přesunul také k velkým autům. Za volantem trávím hodně času, vyzkoušel jsem hodně aut a krom spalovacích motorů fandím i elektromobilitě. Jízdu si užívám i když zrovna neřežu zatáčky.