Šestá generace Camara se s balíkem 1LE představila v Chicagu
Chevrolet Camaro patří již od roku 1967 mezi stálice amerického automobilového průmyslu. Stejně jako jeho úhlavní sok, Ford Mustang, prošel v průběhu svého života velkými změnami. V květnu loňského roku jsme se dočkali odhalení již šesté generace této legendy. Na první pohled se může zdát, že vůz vychází z předchozí generace, ale není tomu tak. Šesté Camaro je zcela odlišný vůz. Designově sice na předchůdce navazuje, co se ale týče aerodynamiky, byly tvary vozu přepracovány a vyladěny téměř k naprosté dokonalosti. Inženýři strávili nad vývojem tvaru karoserie celých 350 hodin ve větrném tunelu.
Nové Camaro nabízí stejně jako jeho předchůdci rozličné výkonnostní verze. K dispozici je šestiválcová varianta LT s výkonem 440 koní nebo osmiválcové SS s výkonem 451 koňských sil.
1LE opět na scéně
Nyní Chevrolet přichází s paketem úprav 1LE. Ten byl světu poprvé představen již v roce 1988 pro třetí generaci Camara. Tento paket funguje jako vylepšení již zmíněných verzí LT a SS. Balíček upravuje zejména chování vozu při pohybu ve vysokých rychlostech. Díky tomuto vylepšení se tak modely SS a LT s úpravami 1LE stávají Camara s největšími sportovními ambicemi z celé modelové řady.
A jaké úpravy paket 1LE přináší?
Konkrétně se jedná o úpravy podvozku ale i převodovky a motorové části. Paket obsahuje mechanickým diferenciálem s omezenou svorností, čtyřpístkové brzdové třmeny od italského Bremba, sportovní kola s pneumatikami Goodyear Eagle F1. Úprav se ale dočkala i převodovka a chladící i výfukový systém. Model SS může být navíc osazen šestipístkovími brzdovými třmeny Brembo nebo tlumiči Magnetic Ride. K dispozici jsou i právy interiéru jako například nový sportovní volant či sportovní sedadla Recaro.
Foto: Chevrolet