„Sláva! Hurá! No, konečně! Už je to tady!“
Pokud patříte mezi milovníky tajemného a zároveň fascinujícího světa Formule 1, jistě vám tato zvolání nejsou v těchto dnech cizí. Již za několik dní vypukne dlouho očekávané testování závodních monopostů pro sezónu 2016. Každý fanda tak jistě denně sleduje novinky kolem nových vozů a vozů a věřte, že jich je opravdu mnoho.
Renault se vrací na scénu
Začněme u rakouského Renaultu. Ten do letošní sezóny nevstoupí jako pouhý dodavatel pohonných jednotek, ale jako plnohodnotný závodní tým. Francouzi svůj závodní vůz sice ještě neodhalili. Nabídli nám ale pohled na své nové „válečné barvy“ Jak se vám tato černá střela z Enstone líbí?
Nový design a TAG Heur za zády
V souvislosti s Renaultem se hojně diskutovalo i o odběrateli francouzských motorů, Red Bullu. Ten bude i přes velké neshody nadále odebírat motory od Renaultu, ty ale ponesou označení TAG Heur, který se stává hlavním sponzorem Red Bullu. Přejmenování motoru ale není jedinou novinkou, kterou si Red Bull Racing nese do nové sezóny. Pro své monoposty připravil i nový kabát. Ten se vyznačuje matným lakem a odstranění bílé barvy. Jak se vám líbí nový design vozů Red Bull?
Velká očekávání u Ferrari a překvapení od Williamsu
Dnes (19. 2. 2016) se celý motoristický svět nemohl dočkat druhé hodiny odpolední, středoevropského času. Na tuto dobu si slavná Scuderia Ferrari naplánovala odhalení letošního monopostu, se kterým se pokusí vyrvat pohár mistra světa ze spárů dominantního Mercedesu. Jenže, ještě před slavnostním představením nového Ferrari, se na internetu nečekaně objevily fotografie letošního monopostu britského týmu Williams.
Ve 14:00 jsme se všichni dočkali toho, na co jsme dlouho čekali. Nový monopost Ferrari ale vyvolává více než rozporuplné debaty. Někdo nové designové pojetí vozu miluje a někdo nenávidí. Někdo vidí úzkou zadní část a radikálně upravenou část přední jako geniální inženýrský krok, zatímco ho jiní odsuzují. Kdo má a kdo nemá pravdu, to se ale ukáže až v cíli prvního závodu v Melbourne.
Foto: Scuderia Ferrari, Renault Sport F1 Team, William Martini Racing, Red Bull Racing