Nejnudnější závod letošní sezóny
Již na startu čtvrtého podniku letošní sezóny závodů Formule 1, byl očekáván poklidný a svým způsobem i nudný průběh závodu. Náznakem pro slibné předjížděcí manévry byl ovšem výsledek kvalifikace.
Hamilton desátý, Vettel sedmý
Do její třetí části se nepodařilo, z důvodu poruchy na motoru, vyjet loňskému mistru světa. Lewis Hamilton byl tak odkázán ke startu z desáté pozice na roštu. Trable se nevyhnuly ani Sebastianu Vettelovi na Ferrari. Tomu museli, kvůli nárazu z předcházejícího závodu, mechanici vyměnit převodovku. Za tento úkon na voze jej traťoví komisaři „obdarovali“ odsunem o pět míst na startu. Vettel tak do závodu startoval ze sedmé pozice.
Konzervativní výběr pneumatik
Celá první desítka závodníků startovala do závodu vyměřeného na padesát tři kol, na super-měkkých, červeně označených, pneumatikách. Krom těchto pneumatik měli piloti na výběr i ze žlutě a bíle označených pneumatik. Právě tato konzervativní volba pneumatik, kterou do Soči přivezlo Pirelli, byla označována jako základní předpoklad nudného závodu.
Rosbergův skvělý start a divočina v úvodních zatáčkách
Zaváděcí kolo se po dlouhé době obešlo bez odstoupení jakéhokoli z pilotů. Po zhasnutí světel na cílové rovince bylo odstartováno. Start se více než povedl muži, na pole position. Rosberg bez zaváhání svým sokům ujel hned v první zatáčce. Zatímco Rosberg první zatáčkou prosvištěl bez zaváhání, za jeho zády se děly věci.
Otloukánek Vettel a Kvyatův „útok“
Ze druhé řady startující Fin Kimi Räikkönen se neohroženě dral skrze bílé vozy Williamsu na druhé místo. Stejně tak se chtěl co nejvýše v pořadí posunou i Kimiho týmový kolega, Sebastian Vettel. Proti byl ovšem domácí závodník, se kterým si Vettel vyříkával účty i po minulém závodě v Číně. Daniil Kvyat se do Vettelova rudého Ferrari opřel v první zatáčce. Tento náraz Vettel dokázal ještě ustát. Kvyat ovšem ve svém útoku vytrval a hned v další zatáčce uštědřil Vettelovi mnohem silnější náraz, po kterém se jeho vůz roztočil a skončil nárazem do bariéry podél trati.
Kolize se v úvodních zatáčkách nevyhnuly ani dalším pilotům. Strkanice proběhla i mezi piloty Haasu a Force India, po které byl nucen odstoupit ze závodu další německý pilot – Nico Hulkemberg.
Po divokém projetí prvních zatáček byl okamžitě aktivován režim virtuálního safety caru, který byl následně vystřídán reálným safety carem. Jeho přítomnosti na trati využilo mnoho pilotů pro výměnu pneumatik a výměnu ulámaných a jinak pochroumaných předních částí monopostů.
Restart závodu
Po restartu závodu se na druhé místo okamžitě probojoval Valtari Bottas, který tím odsunul svého krajana Räikkönnena na průběžné třetí místo. Tomu začal ihned na záda dýchat Lewis Hamilton, který skvěle odstartoval a zároveň dokázal vytěžit maximum z kolizí ostatních jezdců. Hamilton se za Räikkönnem příliš neohřál. Využil totiž jeho zaváhání na výjezdu ze zatáčky a se svým Mercedesem se posunul na třetí místo.
Bojující trojice
Tato bojující trojice se stala prakticky po polovinu závodu jedinou pořádnou podívanou. Zde se bohužel potvrdily prvotní odhady o nudném průběhu závodu, kdy většina ze závodníků volila strategii jedné zastávky v boxech.
Hamiltonova stíhací jízda skončila dříve, než-li vůbec začala
O jedno z mála zpestření se postaral Lewis Hamilton. Tomu se vydařil undercut, díky kterému se dostal před Bottase a začal postupně ukrajovat z velkého náskoku, který si Rosberg po celou dobu v čele závodu budoval. Bohužel pro nás, se ovšem postup Hamiltona zastavil, vinou problému jeho pohonné jednotky, která nebyla schopna produkovat plný výkon.
V cíli závodu jsme jako prvního přivítali Nica Rosberga. S velkou ztrátou za ním proťal cílovou pásku jeho týmový kolega Lewis Hamilton, následovaný Kimim Räikkönnenem na Ferrari, který se díky dobře naplánované zastávce v boxech dostal před Valtariho Bottase na Williamsu.
Foto: Red Bull