Trio tokijských konceptů
Na konci letošního ledna jsme vás informovali o novinkách, které si japonská automobilka se souhvězdím Velké medvědice ve znaku připravila pro svůj domácí autosalon v Tokiu.
Subaru a jeho oddělení vývoje polozávodních šíleností, s názvem Subaru Tecnica International, se ve své domovině pochlubilo hned trojicí zajímavých konceptů.
Prvním z nich bylo poměrně nudný koncept plug-in hybridní verze crossoveru XV. Ten krom zajímavého designového kabátku nic nového nepřinesl. To se ale nedá říci o dvou zbývajících konceptech. Druhým konceptem, který v Tokiu spatřil světlo světa je extrémně přiostřená verze Subaru BRZ vybavená stoprocentně závodní technikou z okruhových speciálů Subaru.
Dočkáme se Subaru Levorg STI?
Ačkoli vypadal koncept Subaru STI Performace Concept se svým výrazným body kitem naprosto neuvěřitelně, pozornost odborníků a lajků získal třetí vystavený koncept. Tím bylo Subaru Levorg STI.
Subaru Levorg se již ve své civilní verzi stalo obrovskou celebritou mezi odbornou i laickou veřejností. Ohromil především svým brilantně zvládnutým podvozkem, jenž v sobě ukrývá nezaměnitelnou kombinaci jízdního komfortu, vysokou stabilitu a zároveň působí zábavně, hravě a lehce. Netrvalo dlouho a ihned po prvních novinářských jízdách se začínaly objevovat hlasy, že tak brilantní podvozek by dokázal zkrotit i opravdu výkonný motor.
Nadějné STI z Tokia
Na tokijském autosalonu nám proto divize STI předvedla koncept Levorg STI s 2,5 litrovým motorem typu Boxer, produkujícím rovných 300 koňských sil.
A v čem se koncept ostrého Levorgu tolik odlišoval od dvou zmíněných konceptů? Především v reálnosti. Hybridním crossoverů se Subaru pro nějaký čas (díky Bohu) nemá v plánu věnovat, a produkční verze brutálního BRZ je asi stejně reálná, jako že Škoda postaví supersport s motorem uprostřed na bázi CitiGo. Vize Ostrého Levorgu se už jako bláznovství nezdálo.
Levorg STI oficiálně potvrzen!
Včera jsme se dokonce dočkali oficiálního potvrzení od vedení automobilky Subaru, že Levrog, nabroušený inženýry STI se bude skutečně vyrábět!
STI verze Levorgu buze založen na zmíněném konceptu ostrého Levorgu. který byl představen v Tokiu. Očekává se ovšem jedna jediná změna. Namísto 2,5 litrového Boxera pod kapotou nalezneme dvoulitrový čtyřválec.
Foto: Subaru