Ferari si prohrálo závod (už zase)
Před startem Velké ceny Kanady jsme byli svědky vzletných prohlášení ze strany Ferrari o chystaném souboji s Mercedesem. K poražení stříbrných šípů Mercedesu nainstalovalo Ferrari na motor Vettelova monopostu upravené turbodmychadlo. Nárůst výkonu se v kvalifikaci opravdu projevil. Vettelovi sice patřila až třetí příčka, na prvního Hamiltona ovsem ztrácel pouhých 7 desetin.
Po zhasnutí startovních světel byli rázem všichni fanoušci Ferrari na nohou. Vettelovi se povedlo bravurně odstartovat a do první zatáčky již najížděl na prvním místě. V předposlední zatáčce sice vyrobil velkou chybu, přesto se mu dařilo zvyšovat svůj náskok před Hamiltonem.
Maranellští opět příliš taktizovali
Bohužel pro Ferrari se mezi ně a vítězství v závodě opět postavila nevhodně zvolená strategie. Maranellský tým se jako jediný rozhodl pro zastávku v boxech během režimu virtuálního safety caru po odstoupení Jensena Buttona v důsledku selhání motoru. Tato zastávka v boxech se ukázala jako moment, který Vettelovi sebral vítězství a Raikkennenovi naději na slušný výsledek.
Sebastian Vettel nakonec obsadil druhou příčku za Hamiltonem a ze třetího místa se mohl radovat finský pilot v barvách Williamsu, Valteti Bottas.
Velké cena Evropy v Asii?
Nyní se celý kolotoč F1 přesouvá do Baku, kde již tento víkend proběhne diskutabilní Velká cena Evropy.
Nově vybudovaný závodní okruh v hlavním městě Ázerbajdžánu se chlubí hned několika výjimečnostmi. První z nich je 2 kilometry dlouhá rovinka, která tvoří vrásky na tváři týmům využívající motory Renault a Honda. Ty se obávají nižšího výkonu svého motoru v porovnání s konkurenčními agregáty od Mercedesu či Ferrari. Druhou výjimečností okruhu v Baku je pouze 6 metrů široký úsek za zatáčkou číslo 12, kde se dají očekávat divoké souboje kolo na kolo, při souboji o každý centimetr trati.
Foto: Pirelli