Honda již třetím rokem na dně
Při pohledu na startovní pole monopostů Formule 1, zjistíme, že co se týče rozložení sil, se za posledních 12 měsíců prakticky nic nezměnilo. Mercedes stále se svými extrémně výkonnými motory kraluje, v závěsu za německými stříbrnými šípy se stále marně snaží rudá Ferrari. Ty jsou stíhány Red Bully s výbornou aerodynamikou, ale se slabým motorem Renault v zádech. Až za těmito favority se trápí slavné jméno McLaren. Ten již třetím rokem spolupracuje s japonskou Hondou, coby dodavatelem motoru. Ve Wokingu si od návratu Hondy do prostředí Formule 1 slibovali znovuobnovení kdysi slavného vítězného tandemu. Bohužel k tomu zatím nedošlo a Honda se už třetí rok snaží postavit konkurence schopný motor, což se jí stále nedaří a jediným možným řešením pro její souboje o první místa, je příchod nových pravidel týkající se motorů, které budou nastoleny v sezóně 2017.
Japonci se nevzdávají
I přes tuto zoufalou situaci se Japonci stále nevzdávají a pro nadcházející závody připravují vylepšení svých současných agregátů. Konkrétně před Velkou cenou Velké Británie, která bude odstartována již v neděli, Honda využívá dva vývojové žetony, aby dokázala zvýšit efektivitu svého spalovacího motoru. Tento vylepšený agregát dostanou za svá záda oba piloti McLarenu. Překvapující je, že si Japonci od tohoto kroku neslibují nějak významný nárůst výkonu. Před nedávnou Velkou cenou Kanady nasadila Honda na své vozy nové turbodmychadlo. To sice výkon přidalo, snížilo ovšem efektivity výfukového systému a spalování. Právě úpravy, které Honda v současných dnech aplikuje na své motory, mají dokázat získat efektivitu i výkon, který zmizel po přidání turbodmychadla.
Foto: formula1.com