Sport
🕓 3 min

Ferrari prožívá další krizi, dokáže se vrátit na vrchol?

Měli bojovat s Mercedesem, nyní je zahanbil Red Bull

Před počátkem letošní sezóny Fomule 1, jsme z úst zástupců týmu Ferrari slyšeli mnohá prohlášení o letošním útoku na dominantní Mercedes. K tomu ovšem nedošlo a soudě dle vývoje současné sezóny ani nedojde. Dokáží se v Maranellu ještě vzpamatovat?

 

Rozložení sil bylo po prvních několika závodech sezóny zcela očividné. Mercedes jasně dominoval, na paty mu šlapala rudá Ferrari. Následovala propast, za kterou se krčily rakouské Red Bully před vozy jako Williams, Force India Haas a tak dále. V průběhu sezóny ovšem u Red Bullu nelenily. Nejen, že i se slabšími motory Renault se Red Bull dokázal vyrovnat Ferrari, Red Bull dokonce Ferrari překonal jak na trati, tak i v poháru konstruktérů.

 

Jaký je důvod neúspěchu Ferrari?

V čem tedy tkví problémy, do kterých se vzpínající kůň dostal? Hovoří se o velkých neshodách mezi vedením stáje a konstruktéry. To vyvrcholilo odchodem šéfinženýra, který přímo zodpovídal za vývoj letošního monopostu. Původně bylo za důvod jeho odchodu z Maranella považováno úmrtí jeho manželky. Nyní se ovšem ukazuje, že za jeho odchodem stojí právě dlouhodobé konflikty s italským vedením. Z tohoto důvodu vývoj současného monopostu začal stagnovat a v tak konkurenčním prostředím jakým je Formule 1, znamená setrvání na místě okamžitou ztrátu na konkurenci. To se podepsalo i na výkonu rudých monopostů ve Velké ceně Německa. Ferrari pro rychlé Red Bully neznamenalo žádnou konkurenci a Sebastian Vettel dokonce označil momentální formu Ferrari za srovnatelnou s týmy Force India a Williams. Nedůvěra panující mezi vedením a konstruktéry se navíc přenáší i na piloty. To bylo jasně patrné z komunikace Vettela s boxovou zídkou. Tým se Vettela ve volném tréninku dotazoval, jak funguje nastavení jeho klapek na předním křídle. Vettel týmu odvětil: „Nemám tušení, vždy mě na trať pošlete za nějaký vůz, spolehnu se radši na sebe.

 

 

Během závodu Vettel odmítl uposlechnout přímý rozkaz týmu o zastávce v boxech. Pokud závodník nevěří strategii svých inženýrů, signalizuje to velký problém uvnitř týmu. Velký otazník se navíc začíná houpat nad samotným šéfem týmu, Muriziem Arrivabene. Ten se před médii snaží zachovat chladnout hlavu a prohlašuje, že ačkoli je situace týmu nyní obtížná, vše je pod kontrolou. Arrivabene také uvedl, že tým v současnosti nehledá žádnou náhradu za Jamese Alisona. Ačkoli se dlouze spekulovalo o příchodu Jamese Keye z řad týmu Torro Rosso nebo dokonce o příchodu aerodynamického mága Adriana Neweyho, Arrivabene všechny tyto spekulace rázně rozehnal s tvrzením, že Ferrari je plné technických talentů a příchod nového vůdčího inženýra není zapotřebí. Potvrdil tak, že vůz pro letošní a budoucí sezónu bude vyvíjen podobně jako v případě McLarenu. Na jeho monopostu pracuje široký tým odborníků a nikoli jeden hlavní inženýr se svými pomocníky.

 

Dokáže se Ferrari vrátit tam kam patří?

Zda se Ferrari tento přístup vyplatí a jestli se po letní přestávce dokáže vzpamatovat, se ukáže za 23 dní během závodu na belgickém závodním okruhu Spa-Francorchamps.

 

Foto: Wikimedia.com

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *