Po 13 letech jsme se dočkali
Vůz kategorie SUV očekáváme od Alfy Romeo již dlouhých třináct let. V roce 2003 automobilka světu představila koncept s názvem Kamal. V následujících letech se tak očekával příchod SUV nebo menšího crossoveru. K tomu ovšem nedošlo a Alfa vstupuje do hry na poli rostoucího segmentu SUV až nyní.
Americká premiéra
Tato žhavá novinka nese název po slavném alpském průsmyku – Stelvio. Svou výstavní premiéru si vůz prožije již za několik málo dní v průběhu slavného autosalonu v Los Angeles. Alfa nám však již nyní prozradila oficiální podoby Stelvia na několika fotografiích.
Giulia na chůdách
Design Stelvia lze popsat jednoduše. Je to jednoduše Giulia na chůdách. Neznamená to ovšem, že designerskému oddělení Alfy něco vyčítáme. To rozhodně ne. Ačkoli nás design Stelvia ničím neohromí, nic mu to ale neubírá na dramatičnosti. Může se zdát, že motorističtí novináři jsou k Alfě až příliš hodní, ale Stelvio je již nyní označeno za nejhezčí moderní SUV.
Ještě pozitivněji se veřejnost v současnosti vyjadřuje o vrcholném provedení, modelu Stelvio QV. To přináší agresivnější bodykit a mnoho emblémů kultovního čtyřlístku, jenž je symbolem nejvýkonnějších modelů Alfy Romeo s označení QV. Tyto odznáčky nalezneme i v interiéru, který rovněž vychází z modelu Giulia.
Srdce původem od Ferrari
Nejvýrazněji na nás zapůsobí to, co ukrývá Stelvio QV pod kapotou. Srdcem tohoto líbivého SUV tvoří bi-turbo 2,9 litrovým vidlicovým šestiválcem, který nabízí výkon o hodnotě 505 koňských sil a točivý moment, jenž se vyšplhá až na hodnotu 600 Nm. Tato porce síly je rozdělována osmistupňovým automatem na všechna čtyři kola. Výkon motoru mají za úkol krotit silné karbon-keramické brzdy Brembo. Nejde ale o jediný sportovní prvek na voze. Podvozek se například chlubí zadním diferenciálem s variabilním vektorováním výkonu. V interiéru nalezneme karbonová sportovní sedadla a zvukovou soupravu o čtrnácti reproduktorech a výkonem 900 wattů, kterou má na svědomí společnost Harman Kardon.
Pokud ale nepatříte mezi vyznavače vysokého výkonu a jízdy na limitu, nabízí Alfa Romeo i střídmější verze Stelvia. Například varianta „Ti“ bude poháněna čtyřválcovým dvoulitrem s 280 koňskými silami. Co jistě potěší je fakt, že pohon všech čtyř kol patří mezi základní výbavu Stelvia a je součástí i základního modelu.
Na další technické paramatery vozu a hlavně na náhled do ceníku, se budeme muset ještě pár dní počkat, dokud si Stelvio neodbyde svou živou premiéru v americkém městě andělů.
Seznam nejočekávanějších SUV, které v příštím roce dorazí na náš trh
Foto: Alfa Romeo