Jsme stále národem TDI?
„Když auto tak v dieselu!“ Tak zní „zaručená rada“ mnoha samozvaných automobilových expertů. Není proto divu, že vozy s dvoulitrovými diesely se v autobazarech moc dlouho neohřejí. Jak je to ale s novými auty? Sázejí Češi stále jen na naftu?
Rok rekordů
V loňském roce bylo na našem území registrováno takřka 260 000 nových automobilů. Pojďme se podívat na složení tohoto počtu z hlediska pohonu.
Benzín táhne
54,56 %. Přesně takový podíl na trhu si v loňském roce držely automobily, jejichž motory spalují benzín. Benzínové motory získávají u Čechů na oblibě hlavně díky nižším pořizovacím nákladům. Opomenout nemůžeme ani sníženou důvěru v dieselové motory v důsledku aféry Dieselgate. Pokud je řeč o dieselových motorech, sluší se zmínit, že jejich podíl na trhu osobních vozů činil 42,58 %.
Alternativy Čechům nevoní
Pokud sečteme podíl benzínových a dieselových motorů, je jasné, že alternativní pohony prozatím české zákazníky nezajímají.
Největší podíl na trhu alternativních pohonů mají vozy spalující CNG. Těch bylo v ČR registrováno Více než 2200. Velkým překvapením je neúspěch vozů s pohonem na LPG. Ačkoli je LPG relativně levné a prakticky v každém městě k dostání, zákazníci si od prodejců odvezli pouze necelou pětistovku takových vozů. Prodej hybridů a elektromobilů v loňském roce zcela ovládly automobilky Toyota, potažmo BMW. Podařilo se jim prodat téměř 1000 hybridů a 100 elektromobilů.
Nejoblíbenější barvy aut v Evropě. Umíme se odvázat?
Foto: Kia