Co s letní kapalinou v ostřikovačích? + tipy na výbavu do zimy

0
131

Ranní mrazy se pomalu ale jistě mění na celodenní. Co to znamená? Nejen vytáhnutí teplých zimních bund, ale připravit musíme také plechového miláčka. Jak se ale na zimní období připravit? Držte se našeho seznamu.

Co udělat, než přijde zima:

Jaký je rozdíl mezi zimní a letní kapalinou do ostřikovačů?

Není pouze v jejich barvě. Nejdůležitější je teplota, při které zamrzá. Letní směs obecně zamrzá už při teplotách kolem nuly, což tedy téměř odpovídá klasické vodě. Oproti klasické vodě má ale díky chemii schopnost rozpouštět a odstraňovat hmyz. To se v létě náramně hodí, ale v zimě se vám může stát, že celý ostřikovací systém zamrzne. Je to dokonce velice časté. V případě zamrznutí se hlavně vyvarujte jakémukoliv používání.

Jak postupovat?

V tomto případě můžete auto dát do teplé garáže, nebo ho alespoň nechat nastartované. Vlivem tepla z motoru se kapalina povolí. Pokud proces uspěcháte, tak si můžete zničit čerpadlo, které kapalinu rozhání. I po roztátí směsi ale nemáte vyhráno. Otevřete kapotu a pečlivě zkontrolujte hadičky. Mrznoucí kapalina má totiž tendenci roztahovat se a může roztrhnout nádržku nebo hadičky.

Možností je několik

Po rozmrznutí kapaliny se můžete pustit do toho, co jste až do teď úspěšně oddalovali. V případě letní směsi se vám nabízí několik možných řešení. Můžete ji naředit speciálními aditivy, které z ní v podstatě zimní směs udělají. Funguje také naředění letní kapaliny kapalinou zimní. Záleží ale hodně na poměru těchto směsí, Tou nejjistější možností je odčerpání letní kapaliny a výměna za zimní.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here