V ostře sledovaném segmentu SUV je Audi s modelovými řadami “Q“ bezesporu jedním z nejúspěšnějších výrobců. Konkurence však nezahálí a poptávka po sportovně užitkových vozech celosvětově roste, proto ingolstadtská automobilka nekompromisně zbrojí. Ve finální fázi vývoje má zcela nové modely Q4 a Q8 a také čistokrevný elektromobil Audi e-tron Quattro. Produktové portfolio německé značky se brzy rozšíří i o druhou generaci Q3. Stroj byl již spatřen v akci při testovacích jízdách a konkretizují se i informace o tomto zmodernizovaném kompaktním městském crossoveru. S čím tedy Audi v létě 2018 vyrazí do boje proti BMW X1, či Mercedesu-Benz GLA?
Lehčí, větší, praktičtější
Ze všech současných vlajkových modelů Audi, právě Q3 potřebuje radikální generační upgrade nejvíce a naštěstí to Němci vzali od podlahy. Standardem a základem většiny aktuálních modelů spadajících pod koncern VW je podvozková univerzální platforma MQB, ta nahradí v nové Q3 zastaralou PQ35, což přinese stroji řadu výhod. Ač bude nová Q3 delší a širší, tak bude lehčí, bezpečnější a dynamičtější, takže ji bude zábavnější řídit. Více atraktivní a sportovnější je i samotný design karoserie inspirovaný novými modely Audi.
Interiér
Nová platforma poskytla Q3 také větší zavazadlový prostor a prostornější interiér, který prošel radikálními změnami od samotného designu, až po řadu špičkových technologických inovací a aktualizací. Vše je inspirováno komfortem a praktičností větších modelů s palubní deskou ovlivněnou novou A3. V Hi-Tech království bude panovat Audi virtual cockpit s 9,2 palcovým dotykovým displejem na středové konzoly, který nahradí klasický přístrojový panel. V základu bude i kožené čalounění s mnoha barevnými variacemi.
Motorizace pro klasiky i alternativce
Novou Q3 si budete moci pořídit s pohonem jak přední nápravy, tak jako čtyřkolku a to v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou. Motorizace není ještě potvrzena, nicméně můžeme očekávat, že pod kapotou nalezneme čtyřválcové benzinové a vznětové motory o objemech 1,5 a 2,0 litry. Výkon se bude pohybovat od 148 do 252 koní. Budoucí majitelé modelů SQ3 a RS Q3 se mohou těšit na pětiválec o objemu 2,5l s výkonem 340 respektive 394 koní.
Nová generace by měla přinést dvě nové varianty pohonu. První z nich bude model s plug-in hybridním pohonným systémem, který bude kombinovat dieslový přeplňovaný motor a elektromotor s výkonem přes 200 koní a s emisemi CO2 nižšími než 40 g/km. Audi Q3 e-tron by pak měla být plně elektrická verze využívající technologii modelů VW e-Golf.
Foto: Audi.com