Autonovinky
🕓 2 min

Audi S8 Plus – Nenápadný dravec

Zdání někdy klame

Německá automobilka Audi je pro nás v posledních letech synonymem automobilů pro vrcholové manažery a pány ředitele. Audi ale nestaví své luxusně vypadající stroje jen pro ukojení touhy po pohodlí. V mnoha zdánlivě obyčejných sedanech či kombících, nalezneme často výkon hodný supersportům.

Logo RS nepotřebuje

Takové „sleepery“ pozná i obyčejný laik podle nenápadného odznáčku na přídi vozu. Tím mám samozřejmě na mysli logo RS. My se ale dnes budeme bavit o „audině“, která se své verze RS nedočkala a nikdy nedočká. Přesto to nikomu nemůže vadit.

Ptáte se proč? To je jednoduché. Nová Audi S8 Plus je zkrátka tak výkonná už v základu, že ostrá verze prostě není třeba.

Současná verze Audi S8 Plus byla veřejnosti odhalena již v srpnu letošního roku. Svou živou premiéru prožila ale až v září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

605 koní a sportovní diferenciál

Pod jeho kapotou nalezneme stále stejné, čtyřlitrové osmiválcové véčko, jako v případě běžné S8. Inženýři Audi si ale pohráli s řídící jednotkou, upravili geometrii turbodmychadla a také přepracovali výfukový systém. Veškeré tyto změny mají za následek to, že osmistupňová automatická převodovka, ve spolupráci s chytrým sportovním diferenciálem, rozděluje na všechna čtyři kola výkon 605 koní a točivý moment 700 Nm.

Rychlost za příplatek

Díky těmto číslům a zmíněnému pohonu všech kol Quattro dokáže Audi S8 Plus vystřelit z klidu na rychlost 100 km/h v čase 3,8 vteřiny. Maximální rychlost je jako u většiny německý „business“ sedanů omezena na 250 km/h. To ovšem platí pouze pokud nevlastníte příplatkovou výbavu Dynamic Package. Ta obsahuje karbon-keramické brzdy a sportovní výfuk s dvojicí koncovek a hlavně, odstranění elektronického omezovače. S Dynamic Package tak můžete svou „es osmičku“ rozpálit až na hodnotu 305 km/h.

Má vůbec konkurenci?

Pokud tedy toužíte po autě s reprezentativním vzhledem luxusní limuzíny a přitom po výkonech supersportu, může být Audi S8 Plus vaší trefou do černého. Nesmíme ale opomenout ani konkurenci tohoto modelu. Tou je britský Jaguar XJ, Maserati Quattroporte nebo zběsilá Alpina B7.

Zdroj: Audi.cz

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *