Zajímavosti Žebříčky
🕓 10 min

Auta do 250 000 Kč: Tohle jsou nejlepší nabídky na trhu

Sestavili jsme žebříček ojetin do 250 000 Kč. Jaká auta se v této cenové relaci pohybují a doporučujeme je? Čtvrt milionu je vcelku slušný základ a rozhodně se dají koupit velmi pěkné vozy, které zkrátka stojí za hřích.

Obsah Zobrazit

    Malé vozy a městské vozy

    Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech

    Citroen C4 Cactus

    V mnohých jeho vzhled budí rozpaky, ale jedno je jisté, rozhodně nezapadnete. Toto vozidlo má pod kapotou motor, který slibuje svižnou jízdu a je zároveň úsporný. Má však jednu nevýhodu a to, že mu úplně nevoní pouze krátké trasy, jak to už přímovstřikové přeplňované motory mají, proto není ideální jezdit pouze po městě, ale auto občas pořádně projet a rozhodně zkrátit interval výměny oleje. 

    Za tuto cenu sežene vozy s nájezdem pod 100 000 km, což je rozhodně přínosem a slibuje dobrou životnost celku. Jak je u Citroënu zvykem má velmi povedená sedadla s opět originálním vzhledem. V interiéru je několik inovativních věcí, místo madla předních dveří kožený pásek, vzadu přihrádka na velkou pet lahev, ochranu slibuje i boční vyztužení na dveřích, které chrání proti obouchání.

    Jízda je vcelku pohodová, ale podvozek není úplně tak komfortní, jak by se na Citroën slušelo. Zadní lavice lze bohužel sklápět pouze vcelku a pozor i na korozi, která se mu úplně nevyhnula. Pokud však chcete vykročit z davu a být trochu jiní, proč ne.

    Škoda Fabia 3 1.0 TSI

    Škoda Fabia 3

    Za mě se jedná o vůbec nejlepší Fabii, která kdy vznikla. Mírně opět proti předchozí generaci narostla a stalo se z ní celkem příjemné vozítko pro rodiny, navíc je to poslední Fabia, kterou koupíte ve verzi kombi, což je velká devíza.

    Za daný peníz se dá sehnat vůz do stáří 5 let a malým nájezdem. Fabia má velmi dobré jízdní vlastnosti a ve verzi kombi je zároveň velmi praktická. Pro rodiny s dvěma dětmi je to takový malý „český sen“. Vůz je navíc schopný jezdit velmi úsporně a také svižně a to především ve verzi TSI s 81 kW a 6 stupňovou převodovkou.

    Zvenčí působí dospěle a rozhodně se za ní nemusíte stydět. Ve své podstatě nemá cenu uvažovat o dieselu, servisně je nákladnější a spotřeba bude plus mínus stejná. Servis je vcelku přístupný a díky dobrému zázemí téměř na každém rohu. Za daný peníz a toho co Fabia nabízí, není příliš co vytknout a není divu, že se těší velké oblibě. Pokud nepreferujete kombi, tak se dá alternativně uvažovat o Škoda Rapid se stejným motorem. Závěrem bych jen dodal, kdo dobrý kus koupí rozhodně neprohloupí.

    Vozy nižší střední kategorie a příměstské vozy

    Toyota Auris 1.8 Hybrid

    Toyota Auris

    Tento Auris je skvělým příměstským vozem, ano možná se budete pohybovat na samé hranici našeho rozpočtu, ale rozhodně stojí za zmínku. Druhá generace Aurisu není vůbec špatné auto a díky hybridnímu pohonu i vcelku úsporné. Navíc osmnáctistovka pod kapotou s výkonem 73 kW a elektromotor s výkonem 60 kW dávají dohromady 100 kW a dokážou si s autem velmi dobře poradit. Tohoto hybridu se není třeba obávat. Navíc tento motor nemá přímé vstřikování a proto zde nehrozí ředění oleje benzínem, což je z dlouhodobého hlediska jistě výhoda.

    Elektromotor v Toyotě je velmi odolný a nebývají s ním problémy, navíc nemá problémy ani s dojezdem na baterie, ty se projeví až u velkých nájezdů, takže ani s nájezdem okolo 150 tisíc kilometrů, není třeba házet flintu do žita a pokud byste přece jen chtěli baterii vyměnit, částka se bude pohybovat kolem 40 000 Kč. Auto je to příjemné a dostatečně velké i pro rodinu s dvěma dětmi, je dobře zpracované s dobrými jízdními vlastnostmi. Rozhodně je to lepší volba, než kupovat diesel.

    Škoda Octavia 3

    Škoda Octavia 3

    Octavia 3. generace nemůže být opomenuta, protože to není rozhodně špatné auto. V daném rozpočtu můžeme vyhledávat vozy do 100 000 km. Pro klidné řidiče nemusí být špatnou volbou 1.0 TSI, naopak pokud holdujete naftě, porozhlédněte se po 2.0 TDI, který je již notoricky známý. Pro spořivé řidiče připadá v úvahu i 1.6 TDI. Budete se divit, ale ne všechny motorizace mají víceprvkovou zadní nápravu. Víceprvek nalezneme jen u silnějších modelů, jako 2.0 TDI a 1.8 TSI.

    Octavia není špatné auto pro rodinu a na přepravu do zaměstnání. Je poměrně spolehlivá, dynamická a řidič dostane přesně to, oč žádá. Kufr není malý a dá se do něj naložit i více věcí, jízdní komfort je na velmi dobré úrovni a bohaté servisní zázemí skýtá pohodlí, při servisování. Bohužel, některé vozy mohou být kvůli jejich oblibě stočené, nebo bourané, proto dbejte vždy dobré kontroly před koupí.

    Hyundai i30 1.0 T-GDI

    Hyundai i30 car at the Autosalon 2020. Brussels, Belgium – January 9, 2020.

    Nyní se podíváme na přímého konkurenta výše zmíněné Octavie. Hyundai nabízí atraktivní vzhled a bývá cenově přívětivější. Za daný peníz seženeme vozy kolem roku 2018, což není špatné. Navíc výkon 88 kW stačí, aby to s vozem hnulo a spotřeba je přijatelná. K mání jsou verze kombi, nebo liftback.

    Jízdní vlastnosti jsou dobré a celkové zpracování je na velmi dobré úrovni. Díky možnosti sehnat méne jetý vůz než například u koncernu se z i30 stává žhavé tělísko v ohni. Verze kombi pojme dost nákladu i pro rodinu s dvěma dětmi. Karoserie bývá dobře ošetřena a nemívá z pravidla problémy s korozí. Výhodou je, že není tak oblíbenou ojetinou pro stáčení kilometrů. V poslední řadě, nám ušetří peníze za povinné ručení, které bude díky obsahu za rozumnou cenu. Navíc ve verzi kombi zde sice velmi těsně, ale přece vměstnáte 3 dětské sedačky.

    Vozy střední třídy

    Škoda Superb 2 combi facelift

    Škoda Superb 2

    Za mě se toto auto vzhledově povedlo. Jeho nadčasový vzhled nestárne ani s léty. Superb nabízí dostatek prostoru pro posádku a vzadu je místa doslova královsky, bohužel nepojme 3 dětské sedačky. Jeho jízdní projev je sebevědomý a je ideálním převozníkem na delší trasy i dálniční kilometry. Rozhodně bych doporučil verzi kombi, protože za mne, je zkrátka povedenější.

    Vzhledem k celkové charakteristice vozu bych doporučil 2.0 TDI, který je léty prověřený. K mání jsou i verze 4×4, zde však dobře vybírejte, protože se u nich mohou objevovat vibrace kardanu a hlavně si zjistěte, kdy byl v Haldexu měněn olej, který je ideální měnit po 60 000 km. Ostatně vždy je lepší koupit Superb se servisní knihou a doloženým původem. Podvozek je občas náchylný k rychlejšímu opotřebení, to však záleží, kde vůz jezdil.

    Audi A4 B8 facelift

    audi a4 b8 facelift 2014 2.0 TDI

    U koncernu ještě malou chvíli zůstaneme. Audi A4 této generace je hotový „kočkolap“. Pokud chcete vyplout z klasického proudu a mít tzv. “něco lepšího“ je zde tento vůz. Audi nabízí vysokou kvalitu zpracování, výborné jízdní vlastnosti a určitý punc luxusu. K mání budou většinou verze s motorem 2.0 TDI a nebo 3.0 TDI, kdy vybírejte modely po roce 2011. Jeho silnější verze je ideálním křižníkem dálnic, bohužel má však na svědomí větší váhu a rychlejší opotřebení podvozku. Také servisní náklady budou větší, ovšem pokud si koupíte Audi, tak nějak se s tím počítá.

    Při koupi je však dobré vzít sebou mechanika, nebo znalce těchto vozů, protože dobrý výběr může předejít obrovským investicím. Verze kombi uspokojí i menší rodinu, kdy s jízdím projevem budete rozhodně spokojeni. K mání je i verze Quattro, která stojí za hřích. Nejméně riziková verze je právě 2.0 TDI s pohonem předních kol, ale zde se raději vyhněte automatu Multitronic, který umí zazlobit. Lepší variantou je starší Tiptronic.

    SUV

    Dnešní doba přeje prodeji SUV, protože jsou zkrátka v kurzu a to nejen pro jejich vzhled, ale i příjemnější nastupování.

    Hyundai Tucson 3

    Hyundai Tuscon 3

    Hyundai Tucson třetí generace, je super vozítko. Rozhodně bych se zde koukal po motoru 2.0 CRDI, ten se vskutku povedl, navíc bývá spřažen i s pohonem 4×4, kde je známý Haldex, skvělý je však i motor 1.7 CRDI, kdy se navíc vždy obešel bez AdBlue. Je to povedený vůz a není divu, že se v roce 2017 umístil na 3. místě v prodeji SUV. 

    Vůz je velmi dobře zpracovaný a jeho interiér prošel velmi pozitivní změnou, je vcelku pohodlný a má dobré jízdní vlastnosti. Uvnitř je dostatek místa a velmi těsně zde vměstnáte 3 dětské sedačky. Navíc je velmi kladně hodnocen i z hlediska spolehlivosti. Díky vyšší světlé výšce se nemusíte obávat ani cesty na chatu a pokud vyberete verzi 4×4 bude to ještě lepší. Pozor, není to však žádný rozený brodič terénu. Při koupi však dbejte vaší pozornosti a to vám ušetří mnoho dalších investic. Tuto ojetinu rozhodně doporučuji.

    Kia Sportage 3

    Kia Sportage

    Toto je ještě možná o malinkatý stupínek lepší volba než výše zmíněný Tucson. Kia je na tom se spolehlivostí ještě malinko lépe. Nejen, že skvěle vypadá, ale rozhodně vás potěší. Zde platí to samé co u Tucsonu, ale možná bych řekl, že je Kia, alespoň z mého hlediska malinko pohodlnější. Motory opět berte 1.7 CRDI, nebo 2.0 CRDI. Nabídne o něco více evropštější ergonomii.

    Vozy pro velkou rodinu

    Nyní se podíváme na vozy pro rodiny se třemi dětmi

    Fiat Freemont

    Fiat Freemont

    Pokud holdujete vzhledu amerických vozů a rádi se občas kouknete na nezpevněné cesty, je to velmi zajímavé varianta od Fiatu, no respektive se dá říci od Dodge. Je to jedno z posledních velkých MPV s pohonem 4×4. Vůz nabízí až 7 míst k sezení, velký zavazadelník a dobrou světlou výšku.

    Ve většině případů nalezneme pod kapotou motor 2.0 Multijet o výkonu 125 kW. Motor je známý a vcelku spolehlivý. Ve většině případů zde nalezneme automatickou převodovku, ale není důvod se jí přehnaně bát, spíše naopak. Benzíny jsou dva 2.4, který bohužel nemá příliš sil a nebo 3.6 V6, který je o poznání lepší. Pro toho kdo neřeší spotřebu není vůbec špatnou volbou, jen se vyhněte přestavbě na LPG. Diesel bude mít vždy DPF, ale pokud vše funguje, jak má slibuje dlouhou životnost.

    Při koupi vždy vyzkoušejte všechnu elektroniku, která občas zlobí. Dále také dobře prohlédněte vůz zespod, zda nejezdil v těžkém terénu a zda neprolíná olej na zadním diferenciálu. Celkově je auto však velmi dobrou volbou, kdy je pohodlné a stvořené pro každou srandu, kterou má rodina zažít.

    Hyundai ix55

    Hyundai ix55
    Zdroj: Elise240SX – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0

    Jedním z posledních želízek v ohni v tomto článku, bude opět Hyundai. Mnoho lidí ix55 naprosto přehlíží a přitom je to vlastně velmi dobrý vůz. Pod kapotou mu vždy bije šestiválcový motor 3.0 CRDI z vlastní produkce automobilky a rozhodně je povedený.

    Vůz zabrousil do prémiového segmentu a rozhodně se nemá zač stydět. Je pohodlný a navíc oproti jeho konkurenci i dost spolehlivý. Má obyčejný mechanický podvozek, který slibuje mnohem nižší investice, než jakou třeba nabízí konkurence od BMW. Vozy do roku 2011 se navíc obešly bez DPF, což je opět dobrá volba. Motor má spolehlivý řetězový rozvod. Zazlobit však mohou zadní tlumiče, které jsou o něco dražší, proto při koupi dbejte jeho kontrole dostatečnou pozornost.

    Některé díly, však díky segmentu, ve kterém vůz je atakují vysoké částky. Dáte do něj však 3 dětské sedačky a navíc v 7 místném uspořádání převeze vskutku velkou rodinu. Pokud možno, vždy sahejte po voze se servisní historií.

    Picture of Roman Jílek

    Roman Jílek

    Mým snem bylo psát články o autech, testovat je a taky se v nich vrtat. Mám rád auta s duší i historií a je mi jedno zda mají 10 nebo 500 koní. Píši pro vás návody na opravy, zkušenosti, recenze vozů, a také o různé problematice okolo vozů.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *