Vozy s označením Genesis, vždy patřily na vrchol nabídky jihokorejské automobilky Hyundai. Před několika měsíci se tento výrobce rozhodl vozy Genesis zcela osamostatnit. Genesis se tak z modelové řady limuzín proměnil na zcela samostatnou značku produkující luxusní vozy ve stylu Lexusu, Acury, Infiniti nebo DS.
![Autosalon Detroit: Genesis G90 – korejský luxus Autosalon Detroit: Genesis G90 – korejský luxus](https://autotrip.cz/wp-content/uploads/2016/02/hyg920_56680f4900747.jpg)
Nová vlajková loď G90
Jako nedávno narozený samostatný výrobce se Genesis potřeboval nutně vytáhnout se svou novou vlajkovou lodí. Ta přichází v podobě luxusní limuzíny, která bude na korejském trhu známa pod názvem EQ900, v Evropě pak jako G90. Hyundai, potažmo Genesis, se bude snažit konkurovat takovým jménům jako je Audi A8, BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz S.
Podoba vozu byla sice odhalena, online, již před dvěma měsíci, svůj živý debut ale vůz prožil až na nedávno proběhnuvším autosalonu v Detroitu.
Tento nástupce modelu Hyundai Equus si bere svůj základ v nejnovější platformě Genesis 2015, která byla prodloužena a prošla značnými úpravami. Ve finále měří nejnovější přírůstek do rodiny Genesis 5205mm na délku, 1915 mm na šířku a 1495mm na výšku. Rozvor přepracované platformy činí 3160mm a hmotnost vozu se pohybuje mezi 2420 a 2595 kg.
315 koní v základu
Základní verze Genesisu G90 dostane do vínku 3,8 litrový šestiválec GDI s výkonem 315 koňských sil a točivým momentem 396 Nm. Výkon motoru je distribuován osmistupňovou automatickou převodovkou a systémem H-TRAC na všechna čtyři kola. Zmíněný systém dokáže v závislosti na zvoleném jízdním režimu a povrchu vozovky rozdělovat výkon mezi nápravy v různých poměrech.
Díky tomuto systému dokáže základní výkonnostní verze dvou a půl tunové limuzíny akcelerovat z nuly na sto km/h za 6,9 vteřiny. Pokud toužíte po dynamičtějšímu jízdnímu projevu, máte k dispozici další dvě silnější varianty. První z nich je osazena 3,3 litrovým šestiválcem s výkonem 370 koní. Druhá verze nabízí pětilitrový agregát V8 a stádo 425 koní.
Foto: Genesis