To, že BMW připravuje nové velké a mimořádně luxusní SUV s označením X7, které má být prvním opravdovým sedmimístným vozem automobilky, ví snad každý. Co ale o něm pár dní před frankfurtským autosalonem víme, co prosáklo a jaké jsou nejpravděpodobnější specifikace této vycházející hvězdy na poli luxusního svezení? Tomu se chceme věnovat na několika následujících řádcích.
S kým si to má BMW X7 rozdat?
Tohle SUV má být svojí velikostí, pohodlností a luxusem srovnatelné s Mercedesem GLS a Range Roverem. Kromě toho, že bude největším vozidlem, které kdy automobilka vyprodukovala, ale mělo by být též tím nejluxusnějším.
Motorizace
Spekulací kolem motorizace nového bavoráka je mnoho a to zejména díky původně rozporuplných informací, které jsme za poslední léta slyšeli od vedení automobilky. Ve formě celkového konceptu by se ve Frankfurtu měl model BMW X7 představit, přičemž podle posledních informací nepůjde o vodíkem poháněný vůz, o čemž se spekulovalo právě v souvislosti s dřívějšími výroky představitelů BMW. Spíše půjde o hybridní pohon typu plug-in s menším spalovacím motorem a elektromotorem. Asi nejpravděpodobnější variantou tedy bude čtyřválec kombinovaný s bateriemi, tak jak to již známe od některých konkurenčních automobilek.
Co je plug-in hybrid?
Plug-in hybridu se někdy říká „hybrid do zásuvky“. Baterie těchto hybridů je možné dobíjet obyčejným připojením do zásuvky. Tento druh hybridů může ke svému pohonu používat buď jen baterie, nebo pouze benzinový motor, nebo součinnost jednoho i druhého.
Hybrid i tradiční motory
Předpokládáme, že BMW bude nabízet sedmičku i s konvenčními motory. Jisté zdroje v minulosti spekulovaly o několika konkrétních motorech. Patrně se můžeme těšit na dieslový třílitr a benzínový osmiválec o obsahu 4,4 litru.
Tímto tedy víme, co plus mínus od nové X7 očekávat. Zda jsme však s našimi spekulacemi nezašli příliš daleko, se dozvíme až za pár dnů.
Zdroj foto: bmw.com