Zajímavosti
🕓 3 min

České monstrum s výkonem 1200 koní: Bureko 6×6

Obrovská auta se zbytečně velkým počtem kol. To zní jako něco z USA. Vlastně jsme to viděli i u Mercedes G 63 AMG 6×6. Co když vám ale řekneme, že podobná bestie má kořeny i u nás? Spojuje nezastavitelnost a luxus uvnitř. To snad ani nemůže být lepší.

Vozy 6×6 nejsou každodenní záležitostí

Ony verze 6×6, jako třeba G63, jsou poměrně nedostupné zboží. A to nejen cenou, ale také limitovaným počtem vyrobených kusů. Ale hlad po takovém druhu je a postupně se zvětšuje. Z těchto důvodů se na tento trend rozhodla zareagovat i jedna česká firma. Jedná se o společnost Bureko z Českých Budějovic.

Odkud Bureko 6×6 přišlo?

Již v roce 2007 započali svůj první projekt. Od začátku si šli vlastní cestou a vypracovali individuální vzhled, jímž disponoval vůz Bureko H2x. Po dalších pěti letech vyprodukovali první šestikolový stroj Bureko 6×6. A letos přišla jeho nová verze, jež jako základ použila Chevrolet Silverado. On monstrózní vzhled a šest masivních kol není pouze věc vzhledu. Má disponovat také výbornými terénními vlastnostmi.

1 200 koní? To snad nemůže být pravda

Ani motor nijak nezaostává. Pod kapotou se totiž skrývá osmiválec s objemem 6,2 litru a variabilní kontrolou ventilů. Ptáte se co to znamená? Během klidné jízdy třeba někde po okreskách dokáže odpojit určité válce a snížit tak spotřebu vozu. Zajímavé také je, že motory jsou laděné firmou Hennesey. V nabídce je hned několik verzí a jsou označeny dle produkovaného výkonu. Jsou to HPE 600, HPE 650, HPE 700, HPE 800, HPE 1000 a HPE 1200. Ano, čtete správně. 1 200 koní. Na kola se přenáší přes automatickou převodovku, jež disponuje také možností uzamčení.

Šestikolový tank je postaven na dvaceti-palcových kolech a pohodlí zaručují plynové tlumiče s vinutými pružinami. Tak velké auto musí být také schopno velice rychlo zastavit. K tomu napomáhají kotoučové brzdy s vnitřním chlazení na všech nápravách.

Kam ho můžete zaparkovat?

Rozhodně to není autíčko, se kterým byste si zajeli na nákupy. Chevrolet Silverado je už tak na evropské poměry velké auto, ale s Burekem si nic nezadá. Délka závisí na provedení, ale pohybuje se od 5 830 do 6 200 milimetrů. Výška je v rozmezí 2 100 až 2 150 mm a celková šířka je 2 190 milimetrů.

Interiér ošizen není

Pokud čekáte, že tohle bude vykuchané auto do terénu, tak se zaručeně mýlíte. Výbavou se blíží Mercedesu G 6×6. Do modelové řady 2018 si můžete nechat nainstalovat vnější kamery, zvukový systém Bose, ukazatele stavu kapalin, dvouzónovou klimatizaci, bezklíčové ovládání a sedačky s vyhřívání či chlazením. Limitovat vás tak bude pouze finanční zůstatek na účtu. Pokračovat totiž můžete na chromové lišty, nárazníky, přídavné světlomety, prahy pro ulehčení nastupování a tak dále. Interiér si můžete navolit v barvách černá, šedá a černá. Pro karoserii je v nabídce barev ještě více.

Picture of Josef Fencl

Josef Fencl

Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *