20 milionů vozů s vadnýmy airbagy
Po vypuknutí obrovské aféry s vadnými airbagy společnosti Tacata, se zprvu zdálo, že se problém týká pouze několika málo automobilek. Jak se ale ukázalo, společnost Tacata dodávala a stále dodává airbagy do automobilek po celém světě. V současnosti se hovoří až o 20 milionech vozů.
Jen Mazda byla nucena do servisů svolat více než 730 tisíc vozů k výměně vadných airbagů. Nissan byl donucen opravit prakticky půl milionu vozů.
Problémům neuniklo ani Ferrari
Problémů s vadnými airbagy neunikla ani taková značka, jako je Ferrari. To v současnosti vyhlásilo svolávací akci, týkající se 2 800 vozů.
Vadné airbagy si vyžádali i lidské životy
Na problém upozornila před rokem japonská automobilka Honda. Problém airbagů společnosti Tacata tkví v přílišné síle výbuchu při aktivizaci airbagu. Ten proti hlavě osob uvnitř vozu vyrazí příliš rychle a může způsobit těžká zranění. Honda dokonce doložila minimálně dva případy, kdy airbagy Tacata způsobily smrt řidiče.
Foto: Ferrari