Dle prodejů si můžeme říct, že riskantní krok s vydáním sportovní edice N se automobilce Hyundai rozhodně vyplatil. Hyundai i30 N dokonce předčila i ta nejdivočejší očekávání. Aktuálně ho totiž automobilka ani nestíhá vyrábět.
Se sportovními vozy neměli zkušenosti
Tento hot hatch zaujal mnohé. Možná i proto, že v podstatě mohl jen překvapit. Automobilka s auty podobného ražení totiž neměla žádné zkušenosti. Hyundai i30 N se i přes to stal okamžitě hitem. Chválu na něj jsme slýchali ze všech stran a někteří ho dokonce označili za nejlepší hot hatch dneška. Prodeje během chvíle dosáhly vesmírných rozměrů. Začaly se prodávat jako zmrzlina na náměstí.
Pomoc z Německa
Během prvního pololetí roku 2018 bylo v Evropě prodáno téměř 3000 kusů modelu i30 N. To nám potvrdil vedoucí sportovní řady Hyndai Thomas Schemer. Zajímavostí je, že v minulosti tento muž pracoval pro BMW. Aktuálně se tedy na auto čeká šest až sedm měsíců. Továrny je jednoduše nestíhají dostatečně rychle vyrábět.
Kde se Hyundai i30 N prodává nejvíce?
Největší zájem o i30 N je na německém trhu. To musíme brát s nadhledem, neboť právě na německý trh jde nejvíce aut v Evropě. Jako odpověď na extrémně dobré prodeje se automobilka rozhodla rozšířit řadu N. Pro americký trh byl představen model Veloster N. Na evropský trh poputuje nový fastback. Bude založen na hatchbacku a bude se nazývat Hyundai i30 N Fastback. Poprvé ho spatříme na pařížském autosalonu. Řeč byla dokonce i o Kona N.