Domů » Historie » 3 ikonické modely Porsche

3 ikonické modely Porsche

0
3 ikonické modely Porsche

Stojí více než průměrný vůz, každý model má jedinečný design exteriéru a nabízí jedny z nejvýkonnějších motorů na světě. Pojďte se s námi podívat na 3 ikonické modely Porsche.

Porsche 911

Porsche 911 bylo představené na frankfurtském autosalonu v roce 1963 jako nástupce modelu 365. Běžná sériová výbava nabídla výkon 130 koní. V prvních dvaceti letech se 911 měnila jen minimálně a změny probíhaly hlavně uvnitř. Ovšem za posledních dvacet let byl vývoj znatelnější i na karoserii. Přibyl také pohon všech čtyř kol. Více se o něm dočtete v článku Nejslavnější auta světa: Porsche 911.

porsche 911

Panamera

Porsche Panamera se vyrábí od roku 2009, v tomto roce byl i poprvé představen na autosalonu v Ženevě. Jedná se o velkého konkurenta vozů Maserati Quattroporte a Mercedes-Benz CLS63 AMG. Představeny byly 2 generace a výroba vlastně do dnešních dní pokračuje. Na rozdíl od typických dvoudveřových sportovních vozů (jako třeba 911) je Panamera čtyřdveřový hatchback. Jedná se o prostorný a komfortní luxusní vůz s výbavou pro nejnáročnější zákazníky.

porsche panamera

Cayenne

Porsche Cayenne je pětisedadlový luxusní crossover střední velikosti. Jedná se o první automobil s vidlicovým osmiválcem od roku 1995 (předtím to bylo Porsche 928). Vyráběly se celkem dvě generace. Cayenne sdílí platformu, rám karoserie, dveře a elektroniku s podobnými modely Volkswagen Touareg a Audi Q7. V roce 2014 prošel faceliftem s drobnými vnějšími změnami a představil novou plug-in verzi E-Hybrid, jejíž veřejná premiéra proběhla na pařížském autosalonu

porsche cayenne

Zdroj fotografií: Sportovnivozy.cz

Přidat komentář

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Nejnovější články

Jak neusnout za volantem

10 tipů, jak neusnout za volantem při delší cestách

0
Vědecké studie ukazují, že velkým nepřítelem každého řidiče je spánek a mikrospánek. Podle dostupných statistik totiž tyto dva problémy stojí za několika tisíci nehod...