Každý z nás někdy zažil kremaci za živa, kdy usedal do automobilu, které bylo vystaveno přímému letnímu slunci po dobu několika hodin. V kombinaci s formálním oblečením se tento zážitek stává mimořádně silným, a pokud jste mužského pohlaví, s vysokou pravděpodobností pravým hákem vyexpeduje vaše geny z evolučního ringu. V dnešní době však naštěstí již jen s obtížemi hledáme vozy, které nemají klimatizaci, ovšem palčivou otázkou v dané situaci zůstává, jak kabinu vašeho auta s její pomocí co nejrychleji zchladit a stihnout ještě důležitou schůzku a zároveň významně neohrozit, pakliže jste mužského pohlaví, svoji hemživost. V tomto článku bychom právě chtěli představit kroky, jak postupovat, aby vaše jednání mělo v tomto směru maximální efekt.
1. Když už parkujete někde na slunci, nechte lehce pootevřená okna.
Teplota se v kabině šplhá k bodu varu železa proto, že nedochází k žádné cirkulaci vzduchu. Odstranění z kabiny horkého a vlhkého vzduchu, díky kterému se při usazení do sedadla cítíte jako v prádelně pekla, bude prvním krokem k tomu, abyste v nejbližších chvílích nelekli jako ryba.
2. Nechte okna pootevřená i ve chvíli, kdy do rozpáleného auta nastupujete a odjíždíte. Klimatizační systém funguje tak, že odvádí horký vzduch z kabiny a tím, že zároveň nějaký rozpálený vzduch necháte uniknout okny, pomůžete mu k efektivnějšímu fungování. Otevřete částečně i okénka zadní, aby vznikl průvan, který mimořádně horký vzduch vymete ze všech zákoutí vozu.
3. Rozjeďte se. Aby klimatizace fungovala optimálně, měl by být motor v běhu na vyšší než volnoběžné otáčky. Podstatně tak zkrátíte čas potřebný k ochlazení interiéru kabiny.
4. Vypněte vnitřní cirkulaci vzduchu v kabině. Díky tomu umožníte horkému vzduchu uniknout skrze ventilační systém vozu. Jakmile je pokles teploty v kabině znatelný, zapněte opět vnitřní cirkulaci, díky čemuž nebude již ochlazený vzduch z kabiny unikat ven a zároveň nebudete nasávat ventilací horký vzduch z venku.
5. Z počátku zapněte klimatizaci na „plné koule“ a až ve chvíli, kdy se teplota vzduchu blíží teplotě vám vyhovující, nastavte ovládáním klimatizačního systému teplotu požadovanou. Tento manévr je důležitý proto, že klimatizační systém vyhodnocuje pomocí čidel aktuální teplotu a pokud ta je již blízká teplotě, kterou jste nastavili, svoji činnost zpomalí a do cíle už jen pozvolna „doklusá“. Pokud však budete mít klimatizaci zapnutou na „plné koule“ až do dosažení požadované teploty, do cíle se spíše vřítí.