Autonovinky
🕓 2 min

Zapomeňte na Veyron. Je tady Koenigsegg REGERA.

Koenigsegg Regera: z 0-400 km/h za 20 sekund!

Nebudeme obcházet kolem horké kaše – Koenigsegg prostě vyrobil další brutální model. Tentokrát má 1500 koní. Jmenuje se Regera – švédsky reger znamená vláda – a nic jiného než nadvláda se od ní nedá čekat. Říkali jsme už, že má 1500 koní? Aha, říkali. Na 400 km/h se rozjede za dvacet sekund. To je totiž tím, že má 1500 koní…

Koenigsegg Regera skrývá pod kapotou pětilitrový osmiválec twinturbo s výkonem asi 1100 koní. Moment, kam ale uteklo ještě čtyřsethlavé stádo? Odpověď je překvapivá. Do elektromotorů. Jsou tam celkem tři, dva z nich najdete u zadních kol a třetí je v prostoru hnacího hřídele. Využívají se při startování a rekuperačním brzdění a taky mají vliv na točivý moment, který je, podržte se, 2000 Nm. 

Nálož čísel ještě nekončí. Napočítejte si do tří. Hotovo? Z nuly na stovku zrychlí Regera za 2,7s, to znamená dřív, než jste právě řekli tři. Třístovkovou hranici pokoří za 12 vteřin a na 400 km/h se dostane pod dvacet vteřin. To všechno prosím pěkně  pouze s pohonem zadní nápravy. Regera váží prázdná 1420 kg, celkem se jí vyrobí pouhých 80 kusů a za jednu dáte nejméně 47 milionů korun. A jako první Koenigsegg se bude vyrábět ve dvou verzích. Jestli po ní toužíte, asi si pospěšte, aby na vás vyšla, protože čtyři kusy byly prodané ještě předtím, než je kdokoli vůbec viděl!

Vy se na Regeru určitě podívejte, stojí za to. Kdyby měl Batmobil holku, vypadala by určitě takhle. Jemné linie, které ale neskrývají agresivitu, sexy zadek, karbonové šasi s příměsí hliníku, nádherné detaily… a v interiéru nechybí ani připojení na internet. Regera má taky odstraňovací střechu, takže si užijete i její zvuk, zpětná zrcátka, která se při otevření dveří sama sklopí, a na světlech souhvězdí z LEDek.

Švédové si prostě na své nejnovější pecce dali opravdu záležet, a to včetně jejího představení. Tohle ženevské překvapení opravdu stálo za to!

Zdroj: topspeed.com

Picture of Marek Hervíř

Marek Hervíř

Nadšenec do všeho, co jen trochu smrdí benzínem. Zároveň také spoluzakladatel magazínu Autotrip.cz. Nejvíce ho baví auta, "se kterými si člověk může více hrát a cítí odezvu při každém manévru". Nejčastěji pro vás Marek připravuje různé návody, postupy a informační články.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *