Australská premiéra
Již tento víkend se v australském Malbourne opět na plno rozezní šestiválcové motory, v útrobách závodních monopostů Formule 1. V našem nedávném článku jsme si shrnuli dění během dvoutýdenního testování ve španělské Barceloně. V tomto článku jsme zmiňovali i nováčka ve startovním poli – americký tým Haas.
Gene Haas nic neuspěchal
Tato stáj, jak již název napovídá, je další ze závodních týmů amerického podnikatele Geheho Haase, který provozuje i velmi úspěšný tým v závodní sérii NASCAR.
V roce 2014 získal Haas od mezinárodní automobilové federace licenci pro účast v F1.
Již tehdy se vyvaroval chyby, která se mnohdy stala malým týmům osudnou. Nic neuspěchal. Na příchod mezi závodní týmy si vzal ne jeden ale hned dva roky. Za tyto dva roky dokázal vybudovat zcela novou továrnu, vytvořit si velice solidní zázemí a nyní je připraven k závodění.
Zkušení piloti a zcela nová filozofie stavby vozu
Ačkoli se bude jednat o jejich první sezónu v F1, rozhodně si Američané nekladou malé cíle. Ve svých prohlášeních nás ujišťují o tom, že se nehodlají smířit s obsazováním zadních příček. Za cíl si kladou umístění ve středu pole. K tomu jim má dopomoci jednak dvojice zkušených pilotů – Romain Grosjean a Esteban Gutierez a nová filozofie stavby vozu.
Namísto vynakládání obrovských částek na vývoj zcela nového, vlastního, závodního vozu, se tým, patřící Gene Haasovi ,spojil s italským Ferrari. To mu poskytlo motor, převodovku, zavěšení a další součásti, které je možné odkoupit v rámci pravidel FIA. Stavbu samotného vozu pak měla na starosti americká společnost věnující se stavbě vozů IndyCar – Dallara. Od tohoto přístupu si tým slibuje snížení nákladů na vývoj vozu a za úsporný obnos bude moci pracovat na úpravách a vývoji auta během sezóny.
Foto: Haas