Autonovinky
🕓 2 min

Opel představuje následovníka slavného modelu GT

Hvězda šedesátých let hlásí návrat

Psal se rok 1965, kdy byl na autosalonu v Paříži a ve Frankfurtu představen koncept dvoumístného sportovního vozu s emblémem německého Opelu na kapotě a prostým jménem GT. Po třech letech se svět dočkal produkční verze tohoto malého sporťáku. Ten si svůj základ vypůjčil od Opelu Cadett B. Karoserii, připomínající Chevrolet Corvette 1968, měla na starost francouzská společnost Brissonneau and Lotz. Základní model byl vybaven řadovým čtyřválcem OHV, s objemem 1,1 litru a výkonem 67 koní při šesti tisících otáčkách za minutu. Pokud se to zákazníkům zdálo málo, měli k dispozici i silnější motorizaci. Vrchol nabídky modelu GT, tvořil čtyřválec 1,9 litru s maximálním výkonem 102 koní, který se dostavoval v rozmezí 5200 až 5400 otáček za minutu.

V únoru 2006 automobilka ohlásila znovuzrození modelu GT. Jednalo se o nástupce oblíbeného sportovního modelu Opel Speedster. Toho jsme se dočkali již v roce 2007. Ten byl postaven na základě platformy GM Kappa. O pohon vozu se staral přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 260 koňských sil.

Futuristický koncept s tříválcem

Nyní, po více než padesáti letech, automobilka ohlásila příchod duchovního nástupce původního modelu GT. Ten bude postaven na zcela nové platformě s pohonem zadních kol, kterou Opel vyvíjí. Příchod produkční verze prezentovaného konceptu můžeme očekávat v letech 2017 a 2018. Navzdory tomu, že futuristicky vyhlížející vůz se tváří jako pořádný drsňák, pod jeho kapotou pracuje pouze tříválcový motor o objemu jeden litr s turbodmychadlem. Ale i přes své titěrné rozměry nabízí agregát vyšší výkon, než jeho nejvýkonnější dědeček z šedesátých let. Konkrétně mluvíme o čísle 145 koňských sil. To se sice na poměry dnešních sporťáků nemusí zdát, jako kdo ví jak závratné číslo. Opel ale doplňuje, že při stavbě vozu bude brán velký zřetel na co nejnižší možnou hmotnost. Díky tomu bude vůz dosahovat až rychlosti 215 km/h.

Foto: Opel

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *