Grand tourer budoucnosti se vzhledem Volva. Podobnost v karoserii není náhodná, jelikož Polestar je dceřiná značka právě švédského Volva. Donedávna měla divize Polestar na starost sportovní odvětví. Teď se ale částečně osamostatnila a představila svůj první počin. Jmenuje se Polestar 1 a je to hybrid.
Dopravu brzdit nebude
Jak již bylo řečeno. O pohon se stará hybridní jednotka. Nespojujte si to ale s Priusem. Značka jde cestou sportovních luxusních vozů. Řidič tak získá celých 600 koňských sil a nepředstavitelných 1000 Nm. Poháněny jsou zadní kola. Abyste neustále nelétali zatáčky dveřmi napřed jako u Mercedesů s podobnými parametry, tak je každé kolo vybaveno vlastní pohonnou elektrickou jednotkou. Díky tomu je auto schopno inteligentně dávkovat točivý moment do kol. V elektrickém módu je hybrid Polestar 1 schopen urazit 190 km.
Plný moderních vychytávek
Moderním řešením nedisponuje jen pohon. Samotná karoserie je celá z uhlíkových vláken. Je tak oproti klasické lehčí a až o 45% tužší. Tvarem karoserie patří mezi GT. Svézt se tak mohou čtyři lidé, ale dovnitř se musí dostat dvojicí dveří. Podvozek je v režii firmy Öhlins. Vyvinula elektronický podvozek se schopností průběžné regulace.
Auto si objednáte z e-shopu jako nový kávovar
Auto si nepůjdete klasicky koupit do salónu, nýbrž zakoupit ho bude možné jen přes internet. Bude se tak dít na základě předplatného. To bude zahrnovat all-inclusive služby a výdaje na zapůjčení náhradního vozu Polestar nebo Volvo. Začít s placením předplatného můžete již teď, ale na vůz si počkáte do roku 2019. Automobilka tak získává cenné údaje o zájmu o vozidlo. Od vozu nebudete mít ani klíčky. Pomocí aplikace v mobilu budete mít virtuální přístup do vozu a přístup k dalším funkcím.
Polestar 1 je první a poslední hybrid této značky. Dále už půjde cestou čistě elektrického pohonu. Následovat bude středně velký vůz Polestar 2, což bude nejbližší konkurent Tesly Model 3. Polestar 3 už bude SUV s elektrickým pohonem.