Bugatti je jedna z nejslavnějších automobilek, které patří do koncernu VW. Do něj patří třeba i tuzemská Škoda nebo Porsche. I možní proto je překvapivá zpráva, že automobilka Bugatti bude měnit majitele a ještě více vás možná překvapí, že nejpravděpodobnějším kupcem je chorvatská automobilka vyrábějící elektromobily.
Jak dlouhá je společná historie koncernu VW a Bugatti?
Automobilka Bugatti patří do koncernu Volkswagen již od roku 1998, přičemž za tu dobu vytvořila hned několik úžasných automobilů. Vzpomeňme třeba průlomový Chiron. Pokud tedy prodej automobilky doopravdy dopadne, tak ho koupí 11 let stará chorvatská automobilka, která je uznávána ve světě elektrických hypersportů. Obchod ale zatím není uzavřen, i když jisté zdroje uvádějí, že prodej již schválilo nižší vedení koncernu VW. I pokud dozorčí rada obchod schválí, tak se Bugatti od koncernu neodřízne docela. Ptáte se na to, jak je možné?
Automobilky jsou dnes v mnoha případech propojeny
V chorvatské automobilce Rimac má totiž podíl 15,5% německá automobilka Porsche. A jak jsme si řekli hned v úvodu, tak ta patří do koncernu VW. Není žádným tajemstvím, Bugatti je pro VW velkou finanční zátěží, vozy se ve velkých počtech neprodávají a velké finanční injekce již VW uvolňovat nechce. Stále se ale čeká na vyjádření rodiny zesnulého Ferdinanda Piëcha, který v roce 1998 přidal Bugatti do koncernu VW společně s veleznámým modelem Veyron. Jako páku by členové rady VW chtěli použít to, že by Porsche získalo až 49% podílu v Rimacu.
Jak se daří Rimacu?
Co se týká Rimacu, tak ten ve světě elektromobilů roste raketovým tempem. Určitě vozy Rimac na pravidelné bázi nevidíte, ale různé moduly, příslušenství a elektromotory dnes používá 15 automobilových značek. Do automobilky zainvestovali značky jako Hyundai, Jaguar a Koenigsegg.