Malé vozy se nepřestanou prodávat snad nikdy. Jsou praktické pro pohyb městem a často bývají cenově přijatelnější než odrostlí bráchové. Na území naší země se posledních několik let koná v této kategorii litý boj. A ten je mezi vozy Škoda Fabia a Hyundai i20. Pojďme se tedy podívat, kdo má vlastně navrch.
Škoda Fabia je klasické české auto
Začneme Fabií. Během tohoto roku byla odhalena nová faceliftovaná verze a také nám trošku zdražila. Dostala ale mnoho pěkných designových prvků, mezi něž patří nárazníky, světla a kola. Myslí tak na bezpečí pasažérů, jež by měly vylepšit moderní systémy. Nechybí tak sledování mrtvého úhlu, diodové světlomety a sledování provozu za vozidlem. Pohání ji motory 1.0 TSI nebo MPI s výkonem 44, 55, 70 nebo 81 kW. Motory TSI navíc dostaly i filtr pevných částic.
Linie pro každého
Jak je zvykem, tak máme na výběr nespočet linií a paketů. U linie Ambition získáte Bluetooth, tempomat, Maxi Dor a přední loketní opěrku, linie Style má infotainment Swing Plus 6,5“, Winter paket, světelné a dešťové senzory, couvací kameru a Sunset, zatímco linie Monte Carlo znamená světelný a dešťový senzor, tempomat a Kessy. Každá linie stojí 10 000 Kč. Active dostane v základu i automatickou klimatizaci.
Jaká je cena?
Nejlevnější Fabie linie Active s motorem 1,0 MPI 44 kW je k dostání za 243 900 Kč. S motorem 1,0 TSI 81 kW a linií Style se ale může dostat až na 337 900 Kč. Pro ceny nejrůznějších verzí se podívejte na konfigurátor Škoda.
Hyundai i20
Faceliftu se ale dočkala i i20. Po své úpravě dokonale odpovídá moderním trendům. Předním nárazník byl například kompletně přepracován. Nový složitější tvar a redesignovaná světla. Stejně hluboké změny proběhly i na zadní části.
V interiéru nechybí velký infotainment s úhlopříčkou až 7 palců. Navíc je kompatibilní s Android Auto a Apple CarPay. Výčet systému je poměrně bohatý. Nechybí asistent udržování v pruhu, přepínání světel a varování při opouštění pruhu. Dle verze může mít vůz i zabudovanou navigaci. Interiér je celkově ve stylu Hyundai, což znamená naprostý opak od Fabie. Máme zde krásné kulaté tvary, zatímco škodovka se drží linií.
Co ji pohání?
Pod kapotou může být tříválec 1.0 l T-GDIs výkonem 74 a 88 kW. Motor 1.2 litru bez turba bude mít 55 a 62 kW. Přeplňované tříválce dostanou samozřejmě filtr pevných částic a systém start/stop. Můžete ji také dostat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Je levnější?
V konfigurátoru Hyundai najdete, že základní model Hyundai i20 začíná cenou na 284 990 Kč. Cena poroste s navolenou výbavou.
Foto: Autoevolution.com