Autonovinky
🕓 3 min

Škoda Karoq podrobně! Co přináší nového?

Karoq byl slavnostně odhalen ve Švédsku

S příchodem velkého SUV Kodiaq odstartovala mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zcela novou kapitolu ve své historii. Kapitolu, věnovanou velké ofenzívě modelů segmentu SUV. Půl roku po odhalení sedmimístného Kodiaqa odhalila Škoda s velkou slávou crossover se svérázným názvem Karoq, který nahrazuje dosluhující, ale přesto velmi oblíbený model Yeti. Pojďme se na Karoq podívat pěkně z blízka.

Světovou premiéru si Karoq odbyl v hlavním městě Švédska. Do hlavního Stockholmu se k této příležitosti sjelo více než 400 novinářů. Stejně jako v případě velkého SUV, pojala Škoda světovou premiéru svého zcela nového modelu s velkou pompou.

Zmenšený Kodiaq nebo okopírovaná Ateca?

Po úniku prvních fotografií a videí testovacích kusů Koaroqu panovaly obavy, zda nebude novinka pouze zmenšenou verzí svého velkého bratra nebo zda nepůjde jen o přebrandovanou Atecu, která svým designem silně připomíná mladoboleslavské vozy a s novým Koroqem sdílí většinu techniky. Při prvním pohledu na finální podobu nového crossoveru s okřídleným šípem na kapotě se všechny obavy rozplynuly.

Ačkoli má Karoq a Kodiaq opravdu hodně společného, hned na první pohled je lze bezpečně rozeznat. Přední část Karoqu nepůsobí tak masivně. Dostal jiný tvar světel a výrazně jiný je i přední nárazník. Siluetě dominují blatníky s hranatými výřezy pro kola, které, jak se zdá budou již klasickým designovým prvkem škodováckých SUV a crossoverů. Pokud mluvíme o pohledu na bok vozu, nesmíme samozřejmě zapomenout ani na dobře známou linii „tornato line“ táhnoucí se od kapoty až po zadní svítilny nad úrovní klik dveří. Zadní část se odlišuje tvarem nárazníku a hlavně tvarem zadních svítilen.

Sbohem atmosféro

Stejěn jako Atecu, ani Karoq nepořídíte s atmosférickým motorem. Motorová nabídka Karoqu čítá čtyři, respektive pět motorů. Jde o litrový benzínový tříválec 1.0 TSI s výkonem 85 kW  a 1,5 litrový motor TSI o výkonu 110 kW. Naftové agregáty zastupují motory 1,6 TDI s výkonem 85 kW a 2.0 TDI o výkonu 110 kW a 140 kW.

Podvozek překvapení nepřinese

Stejně jako motorová nabídka, i podvozková výbava škodovácké novinky je prakticky shodná se španělskou Atecou. Nebudeme vás zatěžovat podrobnostmi o typech zavěšení. Informací, kterou jistě oceníte je fakt, že od výbavového stupně Ambition je Karoq vybaven volbou jízdního režimu v pěti možných módech: Normal, Eco, Sport, Individual a Snow (pro verze s pohonem 4×4).  Tento systém volby jízdních režimů spolupracuje s adaptivními tlumiči, které pracují v režimech Dynamic, Normal a Sport.

Revoluce v interiéru

Na první pohled je interiér Škody Karoq stejný, jako v případě jakéhokoli jiného SUV. Pro tuzemskou automobilku je řešení kabiny Karoqu zcela revoluční. Největší podíl na tomto faktu má přítomnost digitálního palubního štítu, který Karoq nabízí jako první škodovka v historii, stejně jako projekce tak zvaného světelného koberce pro snadnější nastupování.

 

FOto: Škoda Auto

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *