Srovnání
🕓 3 min

Srovnání: Dokáže Monte Carlo nahradit vRS?

Volba „chuligánů“

V roce 1996 se svět dočkal představení automobilu, který se již od prvních let svého života stal ve své domovině modlou. Řeč je samozřejmě o tuzemské oblíbenkyni, Škodě Octavii. Ta se stala vyhledávaným vozem i u silničních „chuligánů“, hlavně ve verzi RS. Octavia Rally Sport první generace ukrývala pod svou kapotou benzínový, přeplňovaný čtyřválec 1,8T s výkonem 177 koňských sil.

V roce 1999 ale „chuligáni“ dostaly na výběr další ostrou škodovku. Tou byla nabroušená Fabia RS. Ta již nedisponovala přeplňovaným zážehovým motorem, který se vyznačuje příjemně plynulým uvolňováním výkonu, jehož maximum se dostavuje u hranice čtyř tisíc otáček za minutu jako v Octavii. Namísto toho v sobě „eresová“ Fabia ukrývala těžký dieselový dvoulitr, u něhož se o nějakém kultivovaném chodu nedá mluvit ani v žertu. O tom, že Fabia RS je více méně omyl ze strany Škody, mluvil otevřeně nejeden novinář. Kvůli použití dieselového motoru se dokonce Fabia RS dostala do britského Top Gearu, kde byla postaven na trati proti ostrému Mini Cooperu. Jaké bylo překvapení všech, když Fabia na celé čáře zvítězila!

vRS a Monte Carlo bok po boku

Po rozporuplné první generace se v roce 2010 světu představila druhá generace malé ostré Škody. Ta disponovala kultivovaným,turbem i kompresorem přeplňovaným, zážehovým agregátem 1,4TSI s výkonem 180 koňských sil. Tento model si již na rozdíl od svého předchůdce vedl více než dobře. Jak u novinářů, tak u veřejnosti. Po boku verze RS ale přibyla mezi verze „dvojkové fábky“ i verze s okouzlujícím jménem Monte Carlo.

A čím se verze Monte Carlo vyznačovala? Ve své podstatě šlo o zcela běžnou Fabii, která byla pouze navlečena do sportovnějšího kabátku. Řidič tak dostal vůz s atraktivním vzhledem, který vyvolávaly černé doplňky exteriéru, a sportovnější vzhled v interiéru. Technicky se ale nijak neodlišovala od běžné Fabie.

Říkáte si, kdo by si mohl koupit vůz, který si hraje na něco, co není? Možná budete překvapení, ale o zákazníky neměla Fabia Monte Carlo nikdy nouzi.

Při příchodu třetí generace Fabie, v roce 2014, bylo již od samého počátku jasné, že verze RS se u Fabie nedočkáme. Namísto toho Škoda nabízí optický paket, zvyšující atraktivitu vozu. Což v překladu znamená výbava Monte Carlo.

Monte Carlo nikdy nebude jako vRS

Osobně jsem s poslední generací Fabie Monte Carlo měl tu čest. Nepopírám, že její design je skvělý. Černě zvýrazněné doplňky jako je lízátko, spoiler nebo napodobenina difuzoru, činí opravdu z běžného hatchbacku pojízdný poutač pozornosti. A ani nepopírám fakt, že snížený a přitvrzený podvozek v kombinaci s širokými pneumatikami Bridgestone, dokáže na řidičově obličeji vykouzlit úsměv. Stále se ale nemohu zbavit dojmu, že Fabie by si jednoduše zasloužila více výkonu, který nám nabízela verze RS.

Foto: Wikipedia.com, Škoda Auto

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *