Záruka na ojeté vozidlo: Objevili jste skrytou vadu? + Formulář v PDF a DOC

0
498
Záruka na ojeté vozidlo
Záruka na ojeté vozidlo

Kolem záruky na ojeté vozidla je stále spousta otázek a většina lidí si vlastně není jistá tím, co je možné řešit jako reklamaci. Důležité je vědět, že i ojeté auto je zboží, díky čemuž můžete uplatnit záruku. Pro úspěšné vyřízení reklamace musíte vědět na co se záruka vztahuje a dodržet musíte přesně reklamační postup. Pojďme se na to tedy teď podívat.

Na co se vztahuje záruka na ojeté vozidlo

Určitě si vzpomenete na kolonku závady v kupní smlouvě, kam férový prodejce všechny závady vypíše. Na tyto uvedené závady samozřejmě záruku uplatnit nemůžete, jelikož jste o nich ještě před podepsáním kupní smlouvy věděli. U ojetého auta můžete reklamovat skryté vady. To jsou vady, o kterých prodejce před prodejem mohl vědět, ale z nějakého důvodu vás s nimi neseznámil. Uplatnit reklamaci můžete také v případě, že vám jako kupujícímu byla podaná špatná informace o stavu vozidla. Kupující vám mohl říct, že vozidlo má čistou historii, ale po kontrole VIN zjistíte, že auto bylo nabourané. Jako prodávající i kupující tedy dbejte na to, aby kupní smlouva vskutku reflektovala stav vozidla.

Záruka na ojeté vozidlo se naopak nevztahuje na

Záruka na ojeté auto se dále nevztahuje ani na závady, které kupující mohl odhalit při obhlídce vozidla. Mezi takové vady patří například nefunkční stěrače, nefunkční výhřev sedaček nebo nepřesvědčivé řazení. Opomenout nesmíme ani výše zmíněné vady zapsané v kupní smlouvě.

Záruka na ojeté auto z autobazaru

V případě auta z autobazaru máte 24 měsíců na objevení skryté vady. Důležité je ale stanovené prokazovací povinnosti. Do 6 měsíců od prodeje má prodávající povinnost prokázat, že auto tuto vadu v době prodeje nemělo. Po 6 měsících od prodeje prokazovací povinnost přejde na kupujícího.

Jak postupovat při reklamaci ojetého vozu z autobazaru?

Pokud chcete skrytou vadu reklamovat, tak budete muset svůj nárok na reklamaci nejprve uplatnit u prodávajícího. Když autobazar reklamaci úspěšně uzná, tak trvejte na okamžitém sepsání reklamačního protokolu. Jednu kopii si samozřejmě vezměte a od podepsání bude plynout 30 dní, během kterých autobazar musí vyřídit reklamaci. Při úspěšné odsouhlasení reklamace je důležité domluvit se na tom, jakým způsobem se bude náprava realizovat. Možnostmi je například odstoupení od smlouvy, oprava poškození nebo sleva z ceny vozidla.

Připravte se ale na to, že prodávající může reklamaci odmítnout a postavit se k vám zády. Pokud se to stane, tak si nechejte zpracovat znalecký posudek. Pokud ani posudek nepomůže, tak se můžete obrátit na soud. V případě uznané reklamace můžete také uplatnit náklady na advokáta.

Záruka na ojeté auto od soukromníka

Při nákupu ojetého vozidla je doba na odhalení skrytých vad 6 měsíců. Během všech šesti měsíců je prokazovací povinnost na kupujícím. Z toho důvodu bývá ve většině případů nejlepším prvním krokem vypracování znaleckého posudku. Vypracovaný posudek následně vezměte a vydejte se s ním za prodávajícím. Pokud vám soukromník reklamaci neuzná, tak zbývá jen právník a soud.

Zjištěnou závadu nesmíte nikdy opravovat

Během celého procesu reklamace musí automobil zůstat ve stejném stavu, jako když se u něj závada projevila. Pokud se závadu neúspěšně pokusíte opravit, tak se připravíte o možnost uplatnit záruku na ojeté auto. To stejné platí v případě, že se závadu opravíte.

Nikdy v kupní smlouvě nepodepisujte:

  • jak stojí a leží – prodávající se tímto zbavuje odpovědnosti za případné skryté vady na vozidle
  • rozhodčí doložka – v případě sporu s prodávajícím se tím můžete dostat do nevýhodné právní pozice

Formulář pro uplatnění záruky na ojeté auto

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Vložte váš komentář
Vaše jméno