Hon na lišku pokračuje. Pardon, na Teslu. Jsou známí výkonnými elektrickými vozy, které mají být budoucností automobilismu. Některé značky už ale jejich prvenství v tomto odvětví mají dost. A jednou z těch je i Jaguar. A proto musel přijít model I-Pace. Pohon všech kol, 400 koní a baterie v podlaze kvůli lepší ovladatelnosti.
2 oddělené elektromotory
A není to jenom klasický model doplněný o elektromotor. Svou konstrukcí se sice jedná o hatchback a díky pěti dveřím bude navíc i praktický. Pod kapotou se ale nachází pouze řídící jednotka a jeden elektromotor. Celá kabina proto mohla být posunuta vpřed, aby v interiéru bylo více prostoru. Elektromotor v přední části vozu navíc doplňuje druhý mezi zadními koly. No a mezi nápravami najdeme klasicky baterie. Ty nějaký prostor zaberou, tudíž má I-Pace vyšší posez a o něco vyšší je i samotná karoserie.
Lepší než Tesla?
A teď k těm zázračným elektromotorům a bateriím. Jejich kapacita je 90 kWh a na jedno nabití je vůz schopen ujet až 480 kilometrů. Nabíjení rychlonabíječkou do 80% trvá pouze 40 minut.
Rychlejší určitě
Bylo zmíněno, že ve voze jsou celkem 2 elektromotory. A každý z nich má 200 koní. Jednoduchou matematikou si vypočítáme celkový výkon 400 koní na 2,1 tuny. Jaguar proto tvrdí, že vůz zvládne z 0 na 100 km/h pouze za 4,8 sekundy. A jak dopadne souboj dveře na dveře s Teslou? Pro srovnání byl použit model Tesla Model X 75D. A tomu I-Pace ve sprintu ujel o celou jednu délku. A přitom si vzpomeňme, že Tesla udává akceleraci základního modelu za 5,2 sekundy.
Technologické hřiště
Výkonem to ovšem nekončí. Uvnitř to vypadá jako v autě z roku 2018. Nejmodernější elektronika, 6 USB konektorů a tři displeje. K čemu? Jeden plní funkci klasického multimediálního systému, druhý slouží jako ovládací panel rádia, klimatizace atd. Ten třetí zcela nahradil přístrojový štít.
Zdroj foto: Cnet.com, Auto-news.com