O konci dieselů v Německu jsme vám již psali. Souvisí s tím zákaz vjezdu do měst vozům, které nesplňují určité limity Euro. Důsledkem toho je klesající zájem o vozy s pohonem na naftu. A nebavíme se jen o těch starých, ale i o nově produkovaných, jež jsou vybaveny filtry pevných částic, selektivní katalytickou redukcí a podobně. Na první pohled tak mají vše, co by jim mělo umožnit uniknout této šikaně. Vláda ale chce jít ještě dál. A být ještě přísnější.
AdBlue jako naprostá povinnost?
Každé auto, které nesplňuje emisní normu Euro 6 (kterých je přes 12 milionů), by muselo být vybaveno nádržkou AdBlue, což je roztok močoviny. K tomu by samozřejmě byly veškeré hadičky, vstřikování a kompletní výfuk. Spolu s úpravou softwaru by se proto jednalo o finančně náročnou úpravu. Výsledek této kampaně je zatím v nedohlednu. Jisté je, že výsledky razantně ovlivní trh s automobily novými i ojetými. Stejně jako tomu bylo u předchozího zákazu.