Dnes je to samý downsizing a člověku už se to ani nechce číst. Automobilky se snaží co nejvíce snížit emise na úkor výkonu a pocitu z auta. Mazda se ale rozhodla jít proti proudu. Motory začne zase zvětšovat. Naftový 1.5 litr bude vyměněn za 1.8 litr.
Jaké mají důvody?
Motor má označení 1.8 Skyactiv-D. Ve svém základu vychází právě z agregátu, jež byl až do této doby používán. Ptáte se proč objem zvětšit? Mazda tvrdí, že nízké kompresní poměry u dieselových agregátů poskytují mnoho výhod. Tou nejznatelnější je tolik chtěné snížení spotřeby paliva.
Zvýšení výkonu potěší vždy
Tohle není jen teorie, nýbrž fakta potvrzené v reálném životě. Nový motor navýšil výkon z 77 kW na 85 kW. Točivý moment zůstal stejný na hodnotě 270 N.m. Pouhé zvětšení objemu ale Mazdě nestačí. Dostal nové vstřikovače a zcela modernizovanou geometrii lopatek turbodmychadla. Velkým cílem bylo snížení tření pohyblivých částí za cílem maximalizace efektivity. Finální produkt má lepší charakter v celé šíři otáček.